Dag 144 - 146: Nungwi - Stone town - Arusha - Nairobi

6 april 2018 - Nairobi, Kenia

Ons laatste dagje in Nungwi is al weer aangebroken. Falco en Joyce zouden vanochtend weg gaan en wij wat later op de dag om nog wat van de zon te kunnen genieten. Maar het weer werkte niet echt mee helaas, het stort regende 's ochtends. Dus hebben we maar met z'n alle in de ochtend een taxi genomen. Dit scheelde weer een dalla dalla ritje.
In het hostel kwamen een Nederlands meisje en Canadese jongen tegen waar we de rest van de dag mee zijn geweest. 'S Avonds weer naar de etensmarkt geweest en daarna naar een een muziek optreden bij de muziek academie van Stone town. Dat was wel echt heel gaaf om te zien. De mensen die speelde en zongen waren echt heel goed. Daarna nog even een dansje gaan wagen om onze laatste dag op Zanzibar goed te vieren.
De volgende dag was het weer een vroegertje omdat we om 8 uur vlogen. Weer een mini vliegtuigje, maar nu naar Arusha om daar Kim op te pikken en dan met z'n drieën met de bus door te reizen naar Kenia. Kim was namelijk een weekendje bij anar vriend in Arusha geweest. Kenia is alweer het laatste land van Mitch en mij. Dat voelt toch wel heel erg raar, de tijd is echt voorbij gevlogen!! Maar toch lijkt het ook alsof de coschappen al weer heel lang geleden zijn. Maar we gaan er nog goed van genieten met drietjes!
Gelukkig ging de busreis heel soepel en waren we met een chill busje zo in Nairobi. Waar ze in het hostel zelfs nog wat eten konden maken (om 9 uur) en daarna slapen. Morgen opzoek naar een busticket en op naar lake Naivasha.
Nou dat ging iets minder soepel haha. Het plan was om 's ochtends vroeg op te staan en dan een simkaartje en een busticket te gaan kopen en dan smiddags de bus te pakken. Lake Naivasha is namelijk niet heel ver van Nairobi. Het vroege opstaan was gelukt, maar de rest ging wat minder snel.
Eerst was het al iets van een half uur lopen naar het centrum en toen we de telefoon winkel hadden gevonden was het druk! Ik denk dat we zeker 1,5 - 2 uur hebben gewacht tot we aan de beurt waren. Maar gelukkig heb ik een nieuw spelletjes maatje gevonden in Kim. Daarna nog opzoek naar de dalladallas (of zoals ze ze hier noemen, matatu's) naar Lake Naivasha. Het was hard zoeken in de drukte, Nairobi is echt een grote chaos. Maar omdat we alles lopend hebben gedaan hebben we wel direct heel wat de stad gezien. Dat vind ik altijd het leuke aan lopen dan zie je wel hoe een stad eruit ziet. Maar toen we alles hadden was uiteindelijk al best laat in de middag, dus hadden we maar besloten om nog een nachtje in Nairobi te blijven en morgen naar Lake Naivasha te gaan. We weten nu in ieder geval wel waar we morgen naar toe moeten haha.

1. Suvana:
    14 april 2018
    Hahahahha beetje oponthoud hoort er ook bij in het paradijs... van Jin-yang.... de zwarte punt in het witte vlak. Veel plezier bij lake Naivasha....
    Knuffels✨🤗✨