Dag 157-159 Watamu - Diani Beach

21 april 2018 - Diani Beach, Kenia

Nou het was wel weer een hele rit naar naar  Diani Beach en met allerlei vervoersmiddelen: meerdere tuktuks en matatu's en nog met de boot. Maar het ging eigenlijk allemaal wel heel gesmeerd. Het was nog even dringen geblazen bij de veerboot. Er ging er namelijk net voor onze neus een weg die heel veel mensen wilde hebben. Eigenlijk is het ook apart dat ze in Afrika bijna nooit haast hebben, maar bij zulke dingen wil wel iedereen die veerboot hebben en hebben ze wel ineens haast om de boot te halen. Terwijl er echt heel vaak zo'n boot ging, ik denk dat we ongeveer 20-30 minuten hebben moeten wachten  en toen was de volgende er al weer.

We hadden al een hostel uitgezocht en die zag er net zo leuk uit als op de plaatjes. Wel een dorm deze keer, maar eigenlijk was het wel een prima dorm. Alleen super hoge stapelbedden, ik had echt moeite om in en uit het bed te komen haha. Nou en nu begon onze chill dagen als afsluiting van deze fantastische reis. We hebben heerlijk 2 dagen aan het strand gelegen. Gelukkig stond er wel een windje, want het was daar echt bloedheet, ik had het anders echt niet uitgehouden. We hebben de twee dagen liggend, boekje lezend, foto makend en spelletjes spelend doorgebracht heerlijk!  Dit was wel het strand waar we naar opzoek waren. Ik moet zeggen niet zo mooi als Zanzibar, maar dat was ook wel echt een klein paradijsje op aarde. Maar we hadden zeker niet te klagen met dit strand hoor, we zijn wel een klein beetje verwend geraakt denk ik haha.

We zaten nu in een party hostel, en waren een groep mensen tegengekomen waar we een keer wat mee zijn gaan drinken en daarmee hebben we de laatste dag gesnorkeld. Het snorkelen zelf was niet heel spectaculair, wat vissen en iets aan koraal maar het was wel leuk om met een boot en een groep mensen erop uit te gaan en een middag op het water door te brengen.

Dat was al weer onze laatste dag in Diani beach, morgen via Mombasa weer door naar Nairobi. Onze laatste bestemming, het einde komt nu echt in zicht.