Dag 3: Dar es Salaam - Lushoto

17 november 2017 - Lushoto, Tanzania

Nou we hebben ons zelf nog niet de tijd gegund om een een normaal ritme te komen, want om 05:20 ging al weer de wekker.
Ik heb nog best oké geslapen gelukkig, want het was zo warm!! Toen we gisteren in bed gingen liggen was ik al weer aan een douche toe. Je ligt gewoon te zweten terwijl je stil in bed ligt.
Dit waren dan ook onze zeur uitspraken van gisteren avond: 'M'n hele lichaam prikt van de kut deet.', 'We moeten morgen vroeg zo vroeg op staan', 'Zorg dat je niet gechoped wordt door de fan', 'Ik lig te baden in m'n eigen zweet', 'De wind van de waaier komt niet bij mij'. Hahah, maar voor de rest is het geweldig om hier eindelijk te zijn.

Toen de wekker ging, snel onze spullen gepakt en de taxichauffeur stond al op ons te wachten. Direct maar even het Swahili het woord voor goede morgen gevraagd: habari za asubuhi. Dit betekent eigenlijk letterlijk wat is het nieuws van de ochtend.

We waren wel blij dat we via het hostel de taxi hadden geregeld. Misschien worden we qua prijs zo wel een beetje afgezet, maar als we in een random taxi hadden gezeten dan had ik me wel een paar keer zorgen gemaakt of we echt naar het busstation reden. Eenmaal op het busstation aangekomen waren we ook heel blij met de taxichauffeur! Want wat waren daar veel mensen, aan alle kanten werd aan je gevraagd of je naar Moshi of Arusha wilde of werd er eten/spullen aangeboden. Gelukkig bracht de buschauffeur ons snel naar de goede bus en zijn we op weg naar de tweede bestemming, Lushoto!

In de bus zijn we eigenlijk vrij snel gaan slapen, want we zijn toch nog wel heel moe. Telkens als ik denk 'nu blijft ik wakker' dan zit ik even later toch te knikken bollen. Qua hitte valt het in de bus wel mee door de raampjes die open staan, maar we hebben wel vrij snel gevraagd of het raampje naast ons dicht kon, want we werden uit onze stoel geblazen! Ik ben benieuwd wat m'n kapsel is aan het einde van de busrit.

Het is wel echt een mooi landschap waar we doorheen rijden! Ook veel groener dan ik had verwacht terwijl het regenseizoen er al weer aan zit te komen. Hoe meer we in de buurt van Lushoto komen hoe koeler het wordt, wat echt heerlijk is. We hadden nog geen hostel geboekt in Lushoto en natuurlijk werden we door 100 mensen belaagd toen we de bus uitkwamen. Maar al snel kwam er een man die wel wist waar we wifi konden krijgen. We zagen namelijk vanochtend dat Suus en iet (twee vriendinnetjes van geneeskunde) ook in Lushoto waren.

Helaas deed de wifi het niet en was de man gaan rondvragen naar twee blonde meisjes uit Holland en kwam terug met het bericht dat ze waren vertrokken voor een 4 daagse trekking helaas. Maar we hadden wel een goed hostel voor een prima prijs!

We zijn wat gaan rondlopen toen we dezelfde man weer zagen en hij kon goedkoop een trekking voor ons regelen, omdat hij voor morgen al een koppel had die de trekking ging doen. We waren een beetje aan het twijfelen, omdat we nog niet echt rust hadden gehad. Maar na wat afdingen dachten 'mm nou oké want het is wel echt een goede prijs voor twee dagen twee nachten'. Maar toen gaven we het geld, bleek het dat we elkaar verkeerd hadden begrepen. De prijs was per persoon per dag en wij dachten dat het voor twee dagen was hahaha. We voelde ons echt twee blondjes, maar gelukkig zag hij wel dat het oprecht een misverstand was en geen afding truc (Overigens het is wel een hele goede truc). Maar toen zeiden we nou we gaan wat rondlopen en erover na denken. En toen kwam hij met de 'Final price' en toen konden we het niet meer weigeren, uiteindelijk hebben we 20 dollar per persoon per dag afgedingd. Zo goed heb ik het nog nooit gedaan, het hielp wel mee dat we twijfelende en omdat ze al een koppel hadden maar toch :) Dus morgen gaan we trekken! Leuk!!

Daarna zijn we na een spelletje en eten lekker vroeg naar bed gegaan, want once again morgen vroeg op!
Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Peter:
    20 november 2017
    Heel erg leuk veer. Weten nien en ik ook waar we moeten overnachten in de hoofdstad. 😆
  2. Peter:
    20 november 2017
    Zo grappig.. in een stadje rondvragen naar mensen... Stel je ff Nijmegen voor😁Wat is het toch leuk om je met je eigen woorden te horen vertellen lieverd. Het is aan zoveel wennen... Warmte, mensen, gebruiken... maar zo te lezen banen jullie je een boeiende weg door het doolhof dat Afrika heet.....knap hoor! Heel veel plezier. Dikke kus van je moeder
  3. Ad en Loes:
    Hallo luitjes.
    Julliezijn volgens mij nu aan het trekken. In iedergeval beter weer dan hier .regen en wind en koud weer.
    Jullie maken Veel mee, heerlijk daar kun je jaren van genieten. later als je oma bent kun je aldie verhalenaan je kleinkinderen vertellen.
    Groeetjes
    Loes
  4. Suvana:
    20 november 2017
    Genieten Veerle, jullie verhaal... en dan meteen een tracking, yo dat lijkt me wel veel.
    Maar goed jullie zijn piepjong en levenslustig. Ben benieuwd naar je tracking verhaal...
    en dat afpingelen: petje af!!! Heel stoer.
    Grote knuffel XOXO