Dag 5: Lushoto, trekking dag 2

19 november 2017 - Lushoto, Tanzania

Gisteren zagen we al dat er vers brood werd gebakken, dus we hadden stiekem een beetje gehoopt dat dat voor het ontbijt was en dat was zo! Beetje droog, maar wel lekker:) Na het ontbijt op pad. Het was echt gezellig om met z'n viertjes bij te kletsen en dat hebben we dan ook zeker gedaan. Maar natuurlijk wel nog steeds zoekende naar een kameleon en ik had er een gevonden!

Iet en ik hebben samen heel de ochtend lekker gezongen. Wat wil je nog meer liedjes zingen en door prachtige natuur lopen. We hebben ook van de guide een Tanzaniaanse liedje geleerd. We moeten nog wel een beetje oefenen, maar de tekst heeft hij in mijn telefoon gezet.
We hebben ook de eerste dropjes uitgedeeld. De Fransen vonden sommigen wel lekker, maar de guides trokken een gezicht hahaha. Ze wilden het eigenlijk niet zeggen, maar lekker vonden ze het zeker niet. We hadden van de voren wel gezegd waarschijnlijk vind je het niet lekker maar spuug het dan maar uit. Alleen de Engelse drop (zoals je al voorspeld had Ann) vonden ze wel oke.

We hadden helaas op andere plekken lunch dus daarna gingen we apart verder, maar morgen zien we ze weer en gaan we samen naar Moshi toe.

Als lunch hadden we weer chapati met guacamole wat ik weer erg lekker vond. En na de lunch was het niet ver meer. Eenmaal aangekomen hebben we met het Franse koppel en een Spaans koppel wat ook een trekking deed nog qwixx gespeeld. Ik heb dat vanuit Nederland meegenomen en het valt erg goed in de smaak!
Daarna gingen we de zonsondergang bekijken. We hadden er wel een beetje een hard hoofd in gezien de bevolking en mist. Eerst kon je ook niets zien alleen maar wit. Gelukkig stond er best wel een windje en hebben we nog momenten gehad met hele mooie beelden! Het was juist ook wel heel mooi de wolkenlaag met daar boven de zon. De wolken leken net een wollige deken waar je heerlijk in kan liggen.

Mitch en ik hadden een twijfelaar bed voor z'n tweeën maar zonder klamboe. We hadden wel een eenpersoonsklamboe mee, dat paste niet helemaal dus en hebben er maar wat van gemaakt. Het was een soort kamperen haha en hopen dat de muggen niet zo slim zijn om onder een klamboe door de kruipen.
Lala salama (slaap lekker)

1. Suvana:
    22 november 2017
    lala salama...zzzzz
    hopelijk vonden de muggen jullie niet zo lekker....
    lekker zingen in mooie natuur. Kan niet beter. wat een heerlijk begin van je reis. krijgen we nog een foto te zien van de kameleon? als je internet heb, mag je het liedje wel ff inzingen via whats-app op de lawaaimakers....
    knuffels
  2. Marianne Gillis:
    23 november 2017
    Slaap lekker en ga door! Klinkt fantastisch allemaal. Hou van je, moeders