Dag 1: Nederland - Londen

15 november 2017 - Schiphol, Nederland

Nou eindelijk is het zo ver!! We zijn op schiphol, te wachten voor de gate tot dat we mogen boarden.

Het is eigenlijk verrassend soepeltjes verlopen en dat in de huize Gillis. Ik was iets beter voorbereid dan m'n reis 3 jaar geleden. Toen was het dikke stress op het einde (boeken die nog op de e-reader moesten, muziek niet gedownload, last minute op het vliegveld nog een ticket van Cambodia naar Vietnam gekocht omdat we anders niet mochten boarden) Stress, stress en nog eens stress. Maar hier heb ik van geleerd, ik moet wel zeggen dat ik vanochtend nog genoeg te doen had maar het verliep rustiger dan 3 jaar geleden. Oke oke, misschien moet ik er ook bij vermelden dat mama heel slim 2 maal een wekker had gezet zodat we echt op tijd weg zouden gaan haha.

Op schiphol gezellig nog een kopje koffie gedronken met de familie van Michelle en van mij en toen was het tijd om de laatste knuffel uit te delen en GAAN! Het voelde wel raar dat het nu eindelijk zo ver was, ik besef het eigenlijk nog steeds niet helemaal dat ik naar Afrika ga. Maar ik heb er wel mega zin in en vind het ook heel leuk om samen met Michelle te doen. Wij kennen elkaar stiekem ook al een hele tijd, 6 jaar al! We hebben elkaar bij de eerste werkgroep leren kennen en sindsdien was er direct een klik. We hebben al heel wat stapavondjes, etentjes en 100 vriendinnen dingen er opzitten en dit is nu de kers op de taart :)

Ook de rest op schiphol ging heel soepel en we zaten zo in het vliegtuig. We zijn inmiddels ook al na een hele korte vlucht in Londen beland, waar we 4 uur moeten wachten tot onze vlucht naar Doha. Op het vliegveld stonden kraantjes met kraanwater dus we dachten mmm lekker wat normaal water. Nou bahbah het rook naar zwembad en zo proefde het ook. Ik hoop dat dit geen voorteken is voor het water van de aankomende maanden.

Nou deel een van de reis overleefd en weer een stap dichterbij Tanzania!

1. Marianne Gillis:
    16 november 2017
    Heerlijk om nu al van je te horen en dat je terug kunt kijken op een soepele start. Een goed begin is het halve werk. Geniet er samen van. Ook ik /wij zijn heel benieuwd naar het vervolg. Dikke kus van je moeder
  2. Ann:
    Hoi Veerle,
    Fijn je eerste verhaal te lezen Het is inmiddels 26 uur geleden dat de vlucht begon. Ik hoop dat jullie inmiddels veilig op de 1e plaats ven bestemming geland zijn. Het grote avontuur kan dan beginnen. Heel veel plezier.
  3. Suvana:
    So far so good!
    Geen kraanwater dus.
    Grote reis knuffels ✨🙏🏼✨
  4. Peter Roefs:
    17 november 2017
    Inmiddels in het warme Tanzania, voorbereiden op een klim naar koude hoogte.
    Ik volg het met belangstelling. Herfst groet van Peter
  5. Peter:
    17 november 2017
    Opa en oma proberen een reactie te plaatsen. Opa is druk aan bet oefenen!
  6. Ad en Loes:
    17 november 2017
    Hallo Veerle.,even een Teken van leven, hoe gaat het. Met Jullie in dat mooie land.,. Hier is het vandaag heerlijk weer,,dus Genleten. Leuk. Die eer ste brief van ju lie, Hope.ijk VoLge n er nog meer Vele liefs voor Jullie beiden. Ad en. Loes