Weekend Mwanza: dag 80 en 81

2 februari 2018 - Mwanza, Tanzania

Nou heel veel heb ik dit weekend niet gedaan. Vrijdagavond ging ik vol goede moed mee uit eten. Ik had zelf wel wat honger, maar na een halve maaltijd was het weer gedaan met de pret. Weer super misselijk, dus ik ben vrij snel naar het hostel gegaan en in bed gaan liggen. Zaterdag was weer het bootfeest, best leuk om naar toe gegaan en de mensen die je organiseren kennen we ook ondertussen dus die waren ons meerdere malen aan het overhalen. Uiteindelijk zijn we toch maar thuis gebleven wat achteraf een heel goed idee was, want ook zondag voelde we ons nog steeds niet top. Dus het was een weekend van zwembad zwembad en soms als het een beetje oké ging wat aan ons verslag werken.
Wel zijn we zondag middag nog naar het weeshuis geweest. Daar kregen we een rondleiding. Het was wel leuk om te horen en te zien hoe het daar geregeld. Het was namelijk wel goed geregeld. Ze hadden ook projecten lopen om hulp thuis te kunnen geven, zodat de kinderen thuis konden blijven wonen. Dat waren een soort micro krediet, dat zijn projecten waar families wat geld krijgen om een start van een klein bedrijfje te kunnen maken. Dat is dan een lening en als ze het terug kunnen betalen krijgen ze iets meer om te lenen zodat ze zo steeds groter kunnen groeien. Ze vangen er kinderen op maar het doel is om de kinderen weer thuis te krijgen. Het was mooi om te zien dat dat ook heel vaak lukte.