Dag 17 kuala lumpur

29 februari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Nou ons laatste dagje! Want morgen vroeg om 7 uur moeten we al op het vliegveld zijn. Stiekem hebben we nog helemaal geen zin om naar huis te gaan, want we hebben echt een super vakantie gehad!

Maar eerst nog maar een dagje genieten. Gelukkig was de regen opgehouden toen we wakker werden en hadden we een blauwe lucht jeej :) We hadden besloten om eerst maar even aan het zwembad te gaan liggen om nog te laatste zon uurtjes mee te pakken en lekker te relaxen. Aan het einde van de ochtend zijn we gaan douchen. Oeee echt een fijne douche trouwens, het was een regen douche met een enorme douche kop mmm. Helemaal fris en fruitig zijn we op pad gegaan. We wilde vandaag maar het bird park. Eerst wilde we gaan lopen, maar we kwamen erachter dat het een uur lopen was en het was echt heel warm vandaag dus hebben we toch maar de trein gepakt. De trein kost toch geen drol hier. Het was even zoeken waar we naar toe wilde. Het trein systeem is heel makkelijk hier net zoals de metro in londen, maar dan moet je wel weten naar welk station je moet ;)

Eenmaal bij het goede station aangekomen was het nog 20 min lopen. Alleen eerst wat eten, we kwamen langs een fruit tentje dus eerst wat ananas. Dat was een beetje weinig als lunch dus toen we voor bij een kebap kraampje kwamen hebben we een broodje chicken kebap gegeten haha. Dat waren we al best vaak tegen gekomen, alleen nog nooit gegeten en het was nu het enige wat er was dus hebben we ons aan een broodje kebap gewaagd met een lemon o tea. Pfoeeee die lemon o tea was zoet! Maar we hebben deze reis al onder vonden dat je dan van boven af moet drinken en dan smelten langzaam de ijsblokjes zodat het minder zoet wordt. Het broodje was trouwens best lekker!

Met onze lunch achter de kiezen zijn we verder gegaan en kwamen we dankzij onze geliefde maps.me zonder problemen bij het bird park aan. Het was een leuk park! Er vlogen allerlei vogels rond, in alle soorten, kleuren en maten. Een deel zat in een kooi en een deel vloog los. De regelmatig kwam er een langs je hoofd scheren. Helemaal toen het voeder tijd was, toen kwamen er toch veel vogels! Er zaten veel exotische vogels, maar daar tussen zaten ook hanen en pauwen. Toch mooie beesten, pauwen. Een probeerde ook een vrouwtje te imponeren wat een prachtig gezicht was. We zijn ook nog naar een vogel show geweest wat ook heel grappig was om te zien. Ze lieten vogels bijvoorbeeld tellen, spelletjes doen en door hoepels vliegen. Het was ook leuk om te zien dat de trainers een band met de vogels hadden, dat zag je aan hoe ze met de vogels om gingen. Na de show zijn we richting ons hotel gegaan, want het was heel de dag al heel drukkend en er begonnen donkere wolken boven ons hoofd te vormen en in de buien van gisteren hoefde vandaag liever niet te lang in te lopen, want dat kwam toch met bakken uit de hemel!

We hadden een bushalte gezien net voor het park, maar dat bleek tourbus te zijn dus daar konden we niet mee gaan. Maar we kwamen daar een man uit polen tegen die met zijn moeder aan het reizen was. Zij namen een taxi en wij mochten mee super lief :) Dus ipv 20 min lopen konden we in de taxi zitten die ons bij het treinstation afzette. We zijn iets eerder uit de trein gestapt dan ons hotel, want we wilde nog even over de Indiase mark lopen. Alleen was die er helaas niet meer. Wel kwamen we in een walhalla voor mama, een wijk met allemaal stoffen winkels!! Hier zouden we je uren kunnen loslaten mama haha. Er stonden nog wel een paar kraampjes en we waren al langs een aantal kraampjes gelopen met enorme donuts met chocola en spikkels erop. Na een paar kraampjes konden we ze niet meer weerstaan en hebben we er een gekocht mmmm. Hierna hebben we een restaurantje opgezocht om nog een verse juice te drinken, want dat gaan we toch wel missen als we weer in nl zijn! Gelukkig heb ik mijn sapjes maker nog :)

Het was al weer etenstijd toen we bij ons hotel aankwamen, maar honger hadden we nog niet door die donut dus eerst maar onze tas in pakken en gaan regelen hoe we bij het vliegveld zouden komen. We wisten al dat er in de buurt van ons oude hostel een bus ging, maar ons hostel was een half uur lopen vanaf ons hotel. Wij vinden dat niet zo erg, maar bij de receptie zeiden ze dat je als twee meisjes beter niet zo vroeg over straat kon lopen(we zouden rond kwart voor 5, 5 uur weg moeten). Daar zit wel wat in de hebben we gevraagd of ze een taxi voor morgen wilde bellen. Het was allemaal nogal een gedoe, want ze kende de bus niet die we wilde nemen en volgens mij begreep ze ons niet helemaal goed maar het is uiteindelijk gelukt. Toen toch nog maar wat kleins eten, we besloten om weer naar het indiase restaurant dicht bij ons hotel te gaan. Nou iedereen herkende ons daar haha en vonden het volgens mij heel leuk dat we terug waren. Een ober die water aan het tappen was, was zo naar ons aan het kijken dat de beker overstroomde haha. We hadden in het hotel een beetje ons huiswerk gedaan en wisten nu dat roti met ei erin, roti telur was dus dat konden we mooi bestellen. Samen met nog overheerlijke orangejuice. Het was maar goed dat we zo dichtbij waren gaan eten want het begon weer te stort regenen. Dat werd weer rennen naar het hotel. We werden al aan gekeken en toegejuicht twee meisjes rennend in jurkjes over straat en helemaal toen Nienke een slipper verloor. En niet een keer maar twee keer haha ze is toen maar op blote voeten verder gegaan.

In het hostel nog gedouched en toen in bed gaan liggen om de lion king 3 af te kijken en daarna lekker slapen, want morgen 4.15 de wekker!