Dag 14 Melaka

27 februari 2016 - Malakka, Maleisië

Vandaag zijn we weer lekker rustig opgestaan en hadden we besloten om meteen onze zwemspullen mee te nemen zo dat we na het ontbijt meteen door konden gaan zwemmen. We hadden besloten om lekker bij het indische restaurantje te ontbijten, hmm heerlijk was de röti met banaan en een bananen milkshake, echt super lekker, wel zaten bom vol erna maar het was echt heel lekker eten.
Gelukkig was het zwembad deze keer wel open en zijn we lekker in de shaduw gaan liggen, in de zon verbrand ik levend hier! Toem ik in het zwembad sprong dacht ik ze gaan ons vast heel raar aan kijken omdat wij in een bikini zwemmen en blank zijn. Maar het viel ons echt 100% mee. Toen ik echt even een rondje ging zwemmen keken een paar mannen mij wel een beetje raar aan. Maar ik denk dat ze hier wel al iets gewend zijn. Om op te drogen ben ik toch maar heel eigenwijs in de zon gaan liggen want er was wat wind komen staan dus was het in de shaduw een beetje frisjes. En dat heb ik geweten mijn gezicht was lekker verbrand... oeps... gelukkig zijn we verder niet verbrand maar wel lekker bijgekleurd.
Toen we net lekker lagen te lezen ging er ineens een hele harde toeter af en wij dachten huh wat is dat nou weer, maar er gebeurde niks dus zijn we maar gewoon verder gaan lezen. 1 minuut later kwam er iemand naar oms toe dat het zwembad dicht ging. Wat we heel raar vonden want het was pas kwart voor 12. Van half 2 tot 4 zou het zwembad weer open gaan.. dus onze plannen moesten weer gewijzigd worden! Haha

We hadden besloten om terug te gaan naar het hostel, wat lekkers te drinken te kopen en dan lekker douchen en canasta te spelen op het dakteras. Wat natuurlijk ook helemaal prima en gezellig was. We vonden het nog wel leuk om naar een musea te gaan dus zijn we rond 14 uur naar het people museum geweest. Dat was echt heel interesant. Op de bovenste verdieping hadden ze alle schoonheden van verschillende landen uitgelegd. Zoals die borden in je lip, en een extra lang hoofd. Ook de nekringen van myamar ontbraken niet, die had veerle al in het echt gezien. Op een gegeven moment werd ik er wel een beetje akelig van. Mensen kunnen heel heel ver gaan voor een schoonheids ideaal. Heel erg bizar. Ook hadden ze op een afdeling verschillende spelletjes en vliegers uit verschillende landen. We vonden dit allemaal heel leuk en interessant om te lezen.

We hadden besloten om een beetje optijd te gaan avondeten zodat we nog popcorn konden eten onder de film. En echt geluncht hadden we niet Dus zijn we even naar het hostel te gaan om iets warms mee te nemen naar de bioscoop want ze doen die airco zo koud overal dat we bang waren voor de bioscoop! Nadat we alle spullen verzameld hadden zijn we opzoek gegaan naar een lekker eettentje. Onderweg kwamen we winkeltjes tegen waar ze die koekjes met pitjes en caramel verkopen tegen. Dus daar hebben we gelijk maar wat van ingeslagen! Ze keken ons wel een beetje raar aan dat we zoveel kochten. Gelukkig weten wij dat we niet alles in een keer op eten, dan zouden we tonnetje rond worden. Dus opzoek naar avondeten kwamen we een gezellig tentje tegen waar we heerlijk gegeten hebben. Toen we op stonden zaten we allebij heel, heel erg vol!

Gelukkig duurde het nog 1 uur voordat de film begon en konden we nog even lopen, zodat het eten even kon zakken. Om kwart voor 8 begon onze film, we zijn naar de finest hours geweest. Ik had er niet heel veel van verwacht maar het was echt een hele goede film, we werden helemaal mee gesleept in het verhaal, wat ook best een beetje spannend was.. en veerle die werd tijdensde film een spanningseter, zat na de film heel vol van de popcorn hahaha. Wat wel heel raar was, was dat de film zich in een sneeuw landschap afspeelde en wij in maleisie zitten met gemiddeld 35 graden. We waren dus heel even vergeten dat we in maleisie zijn..
Het was een leuke ervaring om naar de film te gaan! Goede manier om onze laatste avond af te sluiten in het mooie melaka!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Suvana:
    27 februari 2016
    Het blijft leuk om alle details te lezen van bananashakes tot popcorn ✨❤️✨ nog een fijne laatste dag...zo'n beetje... Denk ik....
    Knuffels
  2. Peter:
    28 februari 2016
    Nog maar een keer proberen te reageren. Weer een heerlijk ontspannen verhaal... Ga doooor meiden, we zien jullie gauw weer. ..jeah!