Dag 16 kuala lumpur

29 februari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Ondanks dat de kussens erg hard waren en de matrassen heel erg dun waren hadden we best goed geslapen. Maar ik denk dat, dat te wijden valt aan het feit dat we heel erg moe waren. Gisteren avond voordat we gingen slapen hadden we al bedacht dat we naar een hostel zouden willen gaan met zwembad zodat we onze reis heel relaxed af konden sluiten. Nadat we dachten iets gevonden te hebben zijn we daarheen gelopen omdat het zo dichtbij was, maar het bleek helemaal geen zembad te hebben Dus wij toch wel enigszins teleurgesteld gaan denken ach willen we dit wel, we kunnen ook best hier blijven, het is dan wel niet heel schoon enzo maar opzich wel oke. We zijn toch nog maar even verder gaan zoeken en we kwamen een super mooi hotel tegen met zwembad op het dak het was wel wat 'duurder' 15 euro pp per nacht (relatief gezien duurder) maar we hebben een lieve opa en oma waar we wat geld van hadden gekregen. Dus bij deze dankjewel opa en oma we zitten nu in een heerlijk luxe hotel met zwembad op het dak voor de laatste 2 dagen! We moesten er eerst nog 30 min naar lopen met onze backpack maar dat was het helemaal waard. Na even zoeken kwamen we in een hotel aan waar je in nederland wel 80 euro per nacht voor betaald. Totaal bezweet en underdressed kwamen wij daar aan. Maar wel helemaal gelukkig.

We hadden besloten eerst even 1 uurtje aan het zwembad te gaan liggen voordat we kuala lumpur in zouden gaan want we moeten natuurlijk nog wel wat van de stad zien. Het is echt bij een uurtje gebleven en we zijn naar kuala lumpur gegaan. Eerst kwamen we langs een hele grote indische markt. Pff dat was druk zeg! Overal kraampjes met eten, kleren of tassen en echt overal mensen. Al snel (25 min lopen) kwamen we bij onze bestemming merdeka square aan. Daar stonden hele mooie gebouwen en het was zelf een groot grasveld. Er werd ons verteld dat de president de volgende dag zou komen dus wij waren precies optijd! Anders zou het kei druk worden. Erbij lagen wat musea en een gallery. We zijn begonnen bij het textiel museum waar ze uitlegde hoe ze bijvoorbeeld batik stodffen maken. Niet dat wij daar iets van snapte haha, maar ze hadden ook filmpjes wat het duidelijker maakte. Ook legde ze de verschillende kledingstijlen uit van verschillende landen. Dit was erg interesant! En de doeken en kleding die ze lieten zien waren prachtig!

Hierna zijn we naar het muziek museum geweest wat ook erg leuk was! Daar legde ze vooral uit welk instrument uit welk land kwam, en van een paar legde ze in het kort uit hoe het instrument gemaakt werd. Het was een klein maar interesant museum. Daar naast lag een gallery waar veel mensen waren, wij hadden eigenlijk geen idee wat het precies was, maar dachten ach laten we maar een gokje wagen. Er werd hier een stuk geschiedenis verteld en in een kamer was heel erg mooi kuala lumpur in het miniatuur nagemaakt, inclusief met licht etc. Ze lieten een schow zien waarbij omstebeurt een stuk stad oplichte als ze het bijvoorbeeld over de towers hadden lichte die op. Heel mooi en leuk om te zien.

Van onze toegangs kaartjes kon je wat lekkers halen dus hebben we beneden nog een heerlijk stuk cheesecake met blueberry's gedeeld. Hmmjammie.

We hadden hierna natuurlijk geen honger meer dus al avond eten zat er nog niet in, dus besloten we maar terug te gaan naar het hotel en nog lekker even aan het zwembad te gaan liggen voordat we gingen eten. Rond een uurtje of 19 denk ik begon het met regenen. Hop snel onze spullen gepakt en op onze kamer gewacht totdat het gestopt was met regenen. Ik denk rond kwart voor 8 dachten wij dat het regenen wel gestopt zou zijn. Nou toen wij buiten kwamen stortregende het nog. Maargoed we moesten toch eten! Dus zijn we door de regen gaan rennen naar het dichtbij zijnste eet tentje. Ik denk dat we 2 min door de regen gerend hebben en we waren echt zeik nat zohard regende het. Het waren ook dikke vette druppels. Daarom besloten we om naar een lokal restaurantje tegenover ons hotel te gaan. En lokal was het wij waren de enige touristen en wij begrepen de mensen van het restaursnt niet en visa versa, dus met handen en voeten geprobeerd uitte leggen dat we roti wilde en iets met rijst en kip. Dus vol spanning waren we aan het wachten want het was een grote verassing wat we op ons bord kregen. En dat ging gelukkig goed, ze hadden echt heerlijk eten vooral de saus bij de roti! Vet lekker:) ondanks de regen waren we blij met onze beslissing om hier te gaan eten. Gelukkig toen we ons eten op hadden was het wel echt gestopt en zijn we snel terug gegaan naar het hotel om in onze heerlijke zachte dekens en kussens the lion king 3 te gaan kijken.

Maar zonder gekheid die kussens zijn heerlijk echt zo fluffy en zacht en dik tegelijk! Echt ideaal!