Dag 13 melaka

26 februari 2016 - Malakka, Maleisië

Vandaag hadden we besloten om lekker te gaan winkelen en we hadden gezien dat er een public swimmingpool was, dus shoppen en zwemmen.
Gisteren waren we er achter gekomen dat er s ochtends nog niet veel open is, dus zijn we wat later opgestaan. Maar het was nog steeds magertjes wat open was.. maar toen kwamen we kleine pineapple taartjes tegen die we nog wilde proberen wat nu ons ontbijt werd:) En vervolgens op naar de shoppingmalls, in ons hostel hadden ze ons verteld dat er twee grote shoppingmalls waren op loopafstand. Het was inderdaad heel dichtbij en groot! Ik vind het nog steeds vreemd om dat grote contrast mee te maken, de shoppingmall was namelijk heel modern met winkels zoals je ook in Nederland heb alleen dan wat goedkoper. Terwijl het er buiten wel heel anders eruit ziet. Dus we hebben heerlijk geshopt, toch een groot voordeel om met je zusje te gaan die ook van shoppen houdt
Toen we de mac donalds tegen kwamen konden we toch de verleiding niet weerstaan om daar een ijsje te kopen. Het is namelijk echt heel goedkoop, 2 ringgit (dat is minder dan 50 eurocent) en het was een rood hoorntje met geel pineapple ijs dat zag er leuk uit en we waren heel benieuwd naar het ijs.
Nou en toen kwam het, we liepen weg met ons rode gele ijsje, hoor ik naast me plof. Ligt Nienke haar ijsje op de grond, hoe het gebeurde weten we nog steeds niets. Hij glipte uit haar handen haha, ik natuurlijk heel hard lachen en Nienke een knal rood hoofd. Ach dit had mij ook zo kunnen gebeuren. Dus ja toen moesten we terug om een nieuw ijsje te halen en die verkoper moest stiekem ook wel lachen.
En het ijsje was trouwens heel lekker!

Toen we uitgeshopt waren wilde we naar het zwembad maar toen we daar waren was het dicht. Pfff dit is echt het meeste luie stadje wat we kennen. Alles is hier dicht haha. S avonds is het al het zo erg, het is hier een 9 tot 5 mentaliteit, als je geluk hebt want vaak is het nog minder. Maar we zijn er deze reis wel achter gekomen dat we niet autistisch zijn, want schakelen en veranderen van plannen hebben we wel geleerd. We wilde eigenlijk morgen cultureel gaan doen, maar dat gaan we vandaag maar voor een deel doen en dan morgen zwemmen.
Maar eerst even naar het hostel en lekker wat kaarten op het dakterras wat ze hebben. Nadat we canasta hadden gespeeld hebben we ons omgekleed en zijn we naar het stadhuis gegaan.

In het stadhuis had je verschillende musea die je kon bezoeken, wat leuk was om te zien. Het was ook interessant omdat de Nederlanders dus ook een rol spelen in de geschiedenis van Melaka. Wat ook fijn was, was dat alles ook in het engels stond. Dat vind ik sowieso wel opvallend, dat iedereen goed engels kan en heel veel in het engels staat. Maar pfoe musea zijn ook altijd wel heel vermoeiend, dus hierna zijn we terug gegaan naar ons hostel en hebben nog een uurtje een film gekeken voordat we zijn gaan eten. Gisteren hadden we zo lekker bij het indiaase restaurant gegeten dat we weer zijn terug gegaan mmmm. Na het eten zijn we weer richting de shoppingmalls gelopen want we hadden in de lonely planet gelezen dat er een glow in the dark rollerskating disco was. Nou dat wilde wij natuulijk wel zien. Op de weg naar de shoppingmalls hebben we nog hard gerend om te voorkomen dat we duivenpoep op ons hoofd kregen. Op een plek zitten namelijk mega veel duiven, wij vroegen ons af waarom. Maar dat was al vrij snel duidelijk want er lag overal mais. Alleen die maïs was nu op ofzo, wat ze zaten nu allemaal in de bomen boven ons hoofd!! En we hadden niet echt zin in een dikke witte kwats op ons hoofd dus hebben even een sprintje getrokken. De andere mensen zullen wel denken wat doen die domme touristen, maarja dat zullen we wel vaker over ons denken ;)
Nou we zijn veilig bij de shoppingmall aangekomen, maar toen begon de zoektocht. Nienke en ik hebben het niet zo op shoppingmalls, we raken de weg kwijt, weten niet hoe we eruit komen of kunnen niet vinden wat we willen vinden. Het was nu nog mooier, we moesten op de 6e verdieping zijn maar de shoppingmall had er maar 2 hahah. Na veel rond gevraagd te hebben moesten we nog een heel stuk doorlopen naar een ander deel en daar konden we omhoog. Op onze weg om hoog kwamen we langs een brug die zo in het sprookjesbos van de efteling kon staan en langs een soort kermis gedeelte met grijpmachines etc.
Helaas hebben we de rollerskates niet kunnen vinden, het zal wel niet meer bestaan. Wel kwamen we bij een bioscoop en toen dachten we 'he dat is ook leuk'. Er waren namelijk een aantal films in het engels. Het was alleen nu niet meer zo handig want de eerst volgende films waren om half 11, maar morgen willen we naar de film :)
Toen zijn we richting het hostel gelopen, was nog leuk om de uitgang te vinden haha. Maar ode aan de navigatie, oeps dit klinkt wel heel ernstig navigatie in het winkelcentrum... maar zo wisten we dat we niet de uitgang aan de andere kant hadden haha. 2 vrouwen he.. al moet ik zeggen dat we een prima richtings gevoel hebben zolang we maar niet in een winkelcentrum zitten.
Weltrusten!

1. Marianne Gillis:
    26 februari 2016
    Ohhh jee, ik zie jullie daar al helemaal rondlopen als verweesde toeristen. Ijsjes achter je latend als duiven hun....maar goed, weer een heerlijk avontuur en zeker niet autistisch, maar vrolijk en genietend . Dikke kus, Marianne
  2. Peter:
    26 februari 2016
    Waar herken ik dit van? "Bip, bip, bip"
  3. ANN:
    Goede morgen dames,
    Willen als het kan even op de app van Nienke kijken?
    Fijne dag
  4. Ad en Loes:
    26 februari 2016
    Helaas gaan wij binnenkort die leuke verhalen van jullie missen. Maar daar staat tegenover dat wij jullie binnen knuffelbereik hebben en dat is ook heel wat waard. Vanavond gaan wij naar Bas die is vandaag jarig. Het is jammer maar wij maken niet zoveel meer mee dus wij moeten maar een beetje liegen om de p.c. mededeling af te maken. Wij wensen jullie een behouden vlucht en een tot ziens!