Dag 15 melaka - kuala lumpur

28 februari 2016 - Kuala Lumpur, Maleisië

Nou op naar onze laatste bestemming:( We hebben nog 3 dagen te gaan, maar het voelt nu echt alsof we bijna naar huis gaan. Dus nog maar extra genieten!
We moesten vandaag eerst met de bus naar Melaka central en vanuit daar konden we de bus nemen naar Kuala lumpur. Er gingen heel veel bussen werd ons verteld en de reis was maar 2 uur, dus we besloten om het s ochtends een beetje rustig aan te doen. Rustig opstaan en tas inpakken en daarna lekker gaan ontbijten. Heel verassend bij het indiase restaurant. Na het ontbijt zijn we naar de bushalte gelopen, die gelukkig op 10 min lopen afstand was. Het is hier namelijk altijd warm of het nou 's ochtends, 's avonds of 's nachts is.

De bus naar melaka central was niet lang en daar aangekomen hadden we al snel een bus naar kuala lumpur gevonden, waar we ook nog eens studenten korting op kregen. We hebben de tijd in de bus goed besteed door onze verhalen bij te werken, want je loopt toch altijd wel een paar dagen achter.
In kuala lumpur kwamen we op een groot trein/bus station aan, maar nog wel een eind van ons hostel vandaan. Gelukkig zijn overal information counters die ons konden vertellen welke trein we moesten hebben. Toen we een kaartje aan het kopen waren kwam een man ons kwam helpen. Al wisten we wel hoe het zelf moesten doen, maar misschien hebben we er wel uitgezien als twee hulpeloze meisjes ofzo. Hij moest ool de zelfde kant op, maar een halte later eruit dus liep met ons mee naar de trein. Alleen toen we bij onze halte kwamen stapte hij ook mee uit, wij zeiden dat dat niet nodig was maar hij zei dat het even ver was. Nja dat moest hij het zelf weten. Alleen hij begon toen voor ons ook nog de weg te vragen terwijl ik een offline map op mijn telefoon heb waar we prima zelf de weg mee konden vinden. We hebben ook ons eigen plan getrokken, want volgens hem moesten we een andere weg, maar ik vond het fijner om zelf te weten hoe ik liep. Dus wij hem bedankt voor zijn hulp, liep hij achter ons aan, toen werd het wel een beetje vreemd. We hadden hem onderhand wel 4 keer bedankt en weggelopen als hint dat het zo goed was.. Gelukkig was het hostel dichtbij en daar ging hij ook weg. Hij zal vast goede bedoelingen hebben gehad, maar dit was wel een beetje vreemd.

Het was niet een heel schoon en mooi hostel, maar ach we overleven het wel. We hadden een paar dingen in Kuala lumpur die we wilde zien waaronder de Petronas towers. Je kon er ook omhoog zodat je een mooi uitzicht over de stad had. Alleen toen kwamen we erachter dat dat iets van 20 euro kostte. Nou toen hoefde het niet meer zo nodig van ons. Het uitzicht zal vast mooi zijn maar om daar nou 20 euro pp voor te betalen, geef ons dan liever maar een mooi natuur uitzicht. Wel wilde we de towers van dichterbij zien. Het was 30 tot 45 min lopen, dus we besloten om te gaan lopen ipv de bus of metro. We vinden lopen allebei niet erg en dan zie je direct wat van de stad. Je ziet dan zelfs meer dan als je alleen van populaire plek naar populaire plek gaat met openbaarvervoer. Dus onze schoenen aangedaan en gegaan. Dankzij de offline map is alles heel makkelijke te vinden. Pfoe wat een drukke stad zeg, met veel grote gebouwen. Maar het is in vergelijking met andere grote Aziatische steden wel beter geregeld. Nadat we de towers en omgeving bewonderd hadden zijn we in het park naast de towers een spelletje gaan spelen. Wel kwamen we achter dat we beter niet recht onder een boom konden gaan zitten, want er kwam opeens een kokosnoot voorbij rollen. Wel een kleintje, maar die wil je als nog niet op je hoofd hebben!
op een gegeven moment gingen de spoeiers voor het gras aan, toen zijn we snel maar verhuisd naar een droog stukje.

Voor het avondeten zijn onze plannen het 300x veranderd, van Indiaas naar pizzahut(daar hadden we allebei nog nooit gegeten). Maar het is uiteindelijk een salade geworden. We haden allebei niet zo'n honger en heel veel zin in een salade, dus toen we langs een plek kwamen waar ze ook salades verkochten hadden we onze keuze snel gemaakt. Na het eten zijn we terug gelopen naar het hostel. We waren kapot, dus zijn lekker en filmpje gaan kijken en bedenken wat we de rest van de dagen gingen doen. Toen kwamen we ook op het goede idee om misschien een hostel met een zwembad te zoeken, want nog een paar uurtjes aan het zwembad liggen hadden we eigenlijk wel zin in. Alleen vonden we maar 1 hostel in de buurt die eem zwembad zou hebben, dus daar konden we morgen gaan kijken.

Hierna zijn we lekker gaan slapen! S nachts kwam er nog een meisje aan, ik schrok me dood want onze deur ging ineens open. We sliepen op een 4 persoonsdorm, maar wij waren tot toen de enige. Nienke heeft het nauwelijks doorgehad gehad en ik ben ook snel weer gaan slapen op omze harde dunne matrasjes en harde kussen. Maar gelukkig waren we moe genoeg om prima te kunnen slapen!

1. Ad en Loes:
    28 februari 2016
    Wij zijn aangenaam verrast! Met deze laatste e-mail van jullie uit het verre Oosten. Worden jullie vandaag verscheept naar de thuishaven? Jammer dat wij niet dichterbij wonen Graag hadden wij jullie thuiskomst mee willen maken. Maar ja, je kunt niet alles hebben! Toch zijn wij blij als jullie weer in ons kikkerlandje zijn ge arriveerd Goed, wij hebben geen bananenshakes maar wel erwtensoep! Een prettige thuisreis en een tot ZIENS! Loes & Ad
  2. Suvana:
    28 februari 2016
    Toch altijd raar zo'n achtervolger !!!
    Nog fijne dagen in het verre oosten ✨✨