Dag 122 en 123: Nhkata Bay - Kande horse

17 maart 2018 - Kande Market, Malawi

Wauw, alweer. Heel Malawi is wauw, we zijn weer op een heerlijk plekje beland. In het bos, zonnestralen die tussen de bladeren van de bomen doorkomen en het geluid van briesende paarden op de achtergrond. Ik had al gelezen dat je ergens kon paardrijden en je kan wel al raden dat ik direct daar enthousiast van werd. Toen kwamen we in Nhkata Bay een meisje tegen die de manager is van Kande horse, de plek waar je kan paardrijden. Nadat ze ons over de plek had verteld waren we helemaal om, dat is onze volgende bestemming.
Het was ook niets gelogen, het is een oase van rust hier, een lekker briesje en omringd door paarden, heerlijk.
Het is een boerderij met eenden, honden, katten, biggetjes en paarden. Overal wordt goed voor gezorgd, dat is voor mij wel een pre. De paarden zien er heel goed uit en wat ze me vertelde krijgen ze super goede zorg. Na wat rondgekeken te hebben gingen we de paarden klaarmaken en op weg.
Ik had een leuk paard, geen mak lammetje, lekker een beetje met een eigen wil maar je merkte wel dat ze goed gereden was. We zijn hier met z'n vieren, Alex, een Amerikaans meisje, die we in Livingstonia hadden ontmoeten er bij Nhkata Bay ook bii was. Ze heeft ook al jaren gereden. Voor Falco was dit een eerste keer op het paard en Mitch had ooit eerder gereden toen ze 8 was. Maar ze deden het echt heel goed, natuurtalentjes. Het is wel echt heerlijk om weer op een paard te zitten, dan merk je dat je het wel gemist hebt. Uberhaupt vond ik het al heerlijk om daar te zijn.
Eerst reden we door het bos en het veld, daar konden Alex en ik soms ook wat achterblijven om een galopje te maken:) Daarna kwamen we bij het strand, voordat we het water in konden moesten we ze eerst afzadelen en wat kleren uit en toen het water in! Ik had nog nooit met paarden gezwomen, dus voor mij was het ook een beetje een eerste keer:) Er was alleen heel veel wind vandaag dus we konden niet mega diep, maar alsnog tot de buik van het paard. Maar het was een hele ervaring in je bikini op het paard.
We zijn er twee nachten blijven slapen, we vonden het zo'n fijne vibe dat we niet al na een nacht weg wilde. Ook hebben we er weer mega lekker gegeten. Ze probeerde er voor zo ver als kan zelfvoorzienend te zien met een eigen moestuin en als ze vlees eten zijn het hun eigen kippen of varkens. De eerste avond hadden we vegatarische pompoen lasagna met zoeteaardappel frietjes en salade en de tweede avond curry met knoflook naan. Het was echt van dat lekkere home made eten.
In de ochtenden heb ik mee geholpen met de paarden verzorgen. Mitch en ik hebben het wel eens over mediteren, yoga en dat soort dingen. Ik heb daar nooit geduld voor, maar eigenlijk is alles rondom de paarden een soort van meditatie voor mij, ik kom dan heerlijk tot rust. De tweede dag heb ik nog een keer op het paard gezeten. Er had een paard beweging nodig en dan mocht ik doen :) Dus lekker een uurtje in de bak gereden. En de tweede avond het nog goed afgesloten met z'n Tiwanee(de manager), de twee volenteers. Wie weet als ik ooit weer een tijdje weg ga kom ik hier wel terug.

1. ANN:
    23 maart 2018
    wat is dat ongelooflijk genieten voor jou. Ja mediteren kun je op veel manieren en ieder op zijn eigen manier. Heel goed dat je dat nu ontdekt heb. Ik zie het zo voor me. Liefs
    Ann
  2. Marianne Gillis:
    23 maart 2018
    Ik lees dit prachtige verhaal voor het middagdutje in bed en word er helemaal rustig van...de natuur , de dieren, je meditatieve houding en het lekkere eten. Misschien kom je er nog terug, maar het gevoel kun je meenemen en herkennen. Dikke kus
  3. Peter:
    28 maart 2018
    Mooi verhaal veer. Misschien moet ik ook maar eens naar malawi
  4. Suvana:
    28 maart 2018
    ja hoor! Paardenmeditatie is ook heel mooi....
    alles kan meditatie zijn, het gaat over de aandacht die gecenterd is op één!
    paardenmeditatie, kookmeditatie, schoonmaakmeditatie, reismeditatie (vooral als het stressvol is...oefenen) ;-)