Dag 119 - 122: Chitimba - Mzuzu - Nkhata bay

13 maart 2018 - Nkhata Bay, Malawi

Nou van wandelen in de bergen gaan we over naar luieren aan lake Malawi. In een woord wauw!

We hebben eerst nog een tussenstop in Mzuzu gemaakt. Maar eerst weer om 5 uur opgestaan in de hoop op een mooie zonsopgang. In de mushroom farm zijn we ook al twee dagen vroeg opstaan voor de zonsopgang, maar de eerst dag was er geen zon helaas en de tweede dag merkte we dat het niet echt de beste plek was voor de zonsopgang. Je zat wat verkeerd op de berg, maar alsnog was de tweede dag wel mooi. Maar vandaag dus poging nummer 3 al was deze helaas ook weer tevergeefs het was weer bewolkt. Dus maar snel weer in bed gekropen en een paar uurtjes gaan slapen.
Na wat geslapen te hebben zijn we nog even aan het strand gaan liggen tot we werden weggeblazen en het zand tot in onze neus zat. Toen door naar Muzu, bah er stonden weer tonnen met vis in de dalladalla. Dat was op de weg maar Livingstonia ook al, het stinkt echt enorm en daarbij had de mouw van mijn jas in het vissap gehangen dus nu ben ik er al helemaal geen fan meer fan van. Aan het einde van de middag kwamen we aan in Muzu. Daar nog wat door het stadje gelopen, dus was niet heel bijzonder. Dat hadden we ook al van andere mensen gehoord, dus we besloten daarmee direct om morgen door te reizen naar Nhakata Bay. Daarbij was het koud en regenachtig! Wel konden we in ons hostel zelf koken, dus daar hebben we direct gebruik van gemaakt en een salade in elkaar geflanst.

Toen op naar Nhakata Bay. Het is zo mooi! en niet alleen lake Malawi, maar ook de plek waar we zitten. We zitten in een hotel/hostel ook weer op een berg helling, maar nu in plaats van het uitzicht op lake Malawi zitten we echt aan lake Malawi. Het is een idillish plekje met allemaal kleine huisjes tussen groene begroeiing. We hebben weer lekker een kamer voor z'n drieën. Maar hoe fijn het is om lekker een kamer voor ons zelf te hebben, het grootste gedeelte van de tijd waren we er niet te vinden. We zaten namelijk letterlijk aan het meer en je kon bij het hostel snorkels, paddelboards en kano's lenen. Daar hebben we goed gebruik van gemaakt. Ik had nog nooit op een paddelboards gestaan, maar dat is echt leuk. Je kan er op staan, yoga op doen, zitten, paddelen, zonnen, heerlijk!
Ook hebben we hier weer van de prachtige zonsop -en ondergangen mogen genieten. Alleen hier niet vanaf het strand of de bergen, maar op een paddelboard op het meer! We moesten er weer wat voor over hebben en om 5 uur opstaan, maar het was het waard!! Toen de wekker ging dachten we 'pfoee gaan we dit doen', toch maar opgestaan, de bewaker perongeluk wakker gemaakt (die zal wel gedacht hebben wat gaan doen gekken nu doen met de paddelboards) en het meer op. Gelukkig was het water echt totaal niet koud en kwamen al snel alle kleuren van de regenboog aan de hemel. Falco was weer zo gek geweest om z'n telefoon mee te nemen het water op, dus we hebben het ook allemaal kunnen vast leggen! Toen we terug wilde paddelen merkte we wel dat we een heel eind van het hostel afgedreven waren, dus we hadden nog een goede workout op de terug weg. Daarna zijn Falco en ik nog de baai overgezwommen, in totaal iets van 1 km. Zodat we naast onze luieren dagen toch nog iets van een workout hebben gehad. Het was eigenlijk ook wel heel lekker zo op de vroege ochtend.
Ook hebben we eindelijk het Bao spel geleerd. Dat is een spel wat ze hier overal spelen. Het is echt heel leuk, maar lastig! Je moet echt zoveel mogelijk stappen vooruit denken om zo je tactiek te bepalen. En dan hebben we nu nog alleen maar de makkelijke versie geleerd, je hebt blijkbaar ook nog een moeilijke. Maar die bewaren we nog even voor later. We konden het alle drie ook niet laten om zelf een bord te kopen. Hoppa weer iets om onze tas mee te vullen, want hij zat nog niet vol genoeg haha.

De derde dag zijn we ook nog even het stadje ingelopen om ook wat anders te zien. Het was een schattig klein stadje, waar we perongeluk weer tegen leuke kitenge aan liepen 🙈 En weer inkopen gedaan voor een salade mmm.
Het waren echt drie heerlijke relax dagen, met zwemmen, spelletjes, lezen en natuurlijk soms een gin tonic mmm.

1. Suvana:
    18 maart 2018
    chill hmmmm heerlijk. Zijn je blaren weer genezen?
    lijkt me wel heerlijk om een zonsopgang in het water mee te maken!
    knuffels, Suvana
  2. Suvana:
    18 maart 2018
    nog geen foto's gevonden van het spectakel op het paddelboard....