Dag 14: Kilimanjaro, dag 6 3100-1200

26 november 2017 - Kilimanjaro Nationaal Park, Tanzania

Onze laatste ochtend begon weer met zo'n een goede afsluiter. Nog 3-4 uur lopen en dan was het klaar! We voelde ons zoveel fitter, je merkt ook echt dat er meer zuurstof in de lucht zit, heerlijk.

De laatste uurtjes waren weer door het regenwoud. Lekker onder de bomen en geen regen deze keer!! We hadden ook flink de vaart erin zitten. Vandaag wilde we de porters bijhouden, al weet je al van te voren wat voor onbegonnen werk dat is. Het is echt niet normaal hoe snel ze lopen en dat met 20 kg op de rug! Zelf met alleen onze kleine rugzak zijn we niet in staat om ze bij te houden.

Na flink doorgelopen te hebben waren we er! Toch wel een heerlijk gevoel 😊

Weer terug in het hostel kregen we een heel afscheidsritueel!! Dit hoort er hier blijkbaar bij, je gaat blijkbaar vieren dat je de top heb gehaald (en de tips geven, pfoe dat is ook nog een heel gat uit je portemonnee). Eerst gaan ze allemaal zingen en dansen en daarna wordt je erbij getrokken om te dansen. Fijn mijn stijve heupen tegen over die van hun haha. Als laatste wordt een certificaat uitgedeeld! Dus we hebben een bewijs dat we echt de Kilimanjaro op zijn geweest. Daarna voor de laatste keer nog een lunch van de kok in het hostel en toen was het echt klaar!

Verder hebben we vandaag  niet veel uitgespookt, douchen en eten. Tot meer was ik ook niet echt in staat. Ik moet zeggen dat ik best wel moe was en spierpijn! Dat viel beide de afgelopen dagen best mee, maar als of je nu er pas echt aan toegeeft. Dus heerlijk op tijd naar bed, in een gewoon bed!!

1. Marianne Gillis:
    5 december 2017
    He he, wat zullen jullie lekker geslapen hebben...Nogmaals petje af dames😍
  2. Margreet van Daelen:
    5 december 2017
    Ademloos lees ik jullie verhalen. Wat een belevenis en hoe knap doen jullie dit samen. Echt geweldig! Heel erg bedankt dat je dit wil delen Veerle. Het is zo mooi om dit mee te mogen beleven! Thanks💋