Dag 15 en 16 Moshi

29 november 2017 - Moshi, Tanzania

Dag 15: Moshi

Nou ik zit nog helemaal in het ritme, stipt om kwart over 6 was ik wakker. Maar stiekem vind ik die ochtend uurtjes ook best lekker. Die uren voelen namelijk aan al extra uren, je hoeft niets en kan lekker een boekje lezen of iets anders doen waar je zin in hebt. Ook heb ik nog even lekker op het dakterras in de zon gezeten met uitzicht op de Kilimanjaro, heerlijk!

Vandaag staan de hotsprings op het programma, al hebben we ons laten vertellen dat het niet echt ‘hot’ springs zijn. Het schijnt wel een hele mooie plek te zijn. Je kan via dalla dalla (klein busje) of met een taxi. We hebben toch maar even voor de iets luxere manier gekomen, want een klein beetje spierpijn hebben we wel en dan 2 uur opgepropt te zitten hadden we niet echt zin in. Nou het was nog best een rit (2uur), maar wel een mooie. We reden over allemaal zandweggetjes en langs dorpjes. Je had overal langs de kant van de weg hele mooie grote bomen staan, zonnebloemen en nog veel meer om je prima 2 uur te vermaken.

Bij de hotsprings was het echt prachtig! Super helder water wat samen met de bomen/planten een prachtig idyllisch plaatje vormde. In het water kreeg je ook nog een gratis spa erbij. Er zaten namelijk allemaal visje in het water die aan de tenen en benen begonnen te knabbelen. Daar kan ik niet heel goed tegen, maar als ik m’n best deed kon ik het aan. Hier hebben we de hele dag gezwommen en lekker gelegen. Op de terugweg hebben we ons bij Maembe laten afzetten (waar we al 2 keer gegeten hadden met Suus en Iet), dit blijft tocht een heerlijke plek! Lekker weer gin tonic gedronken, nou ik moet zeggen dit drink ik echt zoveel meer dan in Nederland. Maar het is hier in verhouding erg goedkoop en dan vind ik dit lekkerder dan bier! Mmmm.

Dag 16: Moshi

Ons laatste dagje in Moshi met Alex en Emma, want morgen gaan we door naar Muanza. We hebben echt een hele leuke tijd met z’n vieren gehad, dus we vinden het allemaal wel jammer dat dit de laatste dag is. Vandaag hebben we niet zo veel op de planning. ’s Ochtends lekker rustig aan gedaan en even alle regel dingetjes regelen die nog gedaan moesten worden. Tegen het middag uur gingen we naar het city centrum voor, je raad het al, een koffie/juice en lunch. Ook nog wel even een busticket geregeld voor morgen.

Voor het avondeten hadden we bedacht om zelf een salade te maken, dus op naar de markt. Nou daar ben je nog meer een bezienswaardigheid dan gewoon op straat. Ik denk dat er niet zo heel veel touristen naar de markt gaan. Ik blijf markten wel echt erg leuk vinden, een beetje er over heen struinen. Nou met ons beste Swahili hebben we groente en fruit gekocht, echt zo goedkoop!

Later in het hostel lekker weer rustig aangedaan met een biertje en muziekje erbij! Daarna gekookt en was lekker, ook fijn om weer een keer je eigen eten te maken. Het was echt een gezellige avond, ik ga ze wel missen! Maar we moeten door, op naar het nieuwe hoofdstuk van de reis, op naar ons coschap.

Heel leuk dat jullie allemaal zo enthousiast reageren. Ik ben blij dat jullie ervan genieten, dat maakt het voor mij ook wat gemakkelijker om te schrijven. Al zou het met de coschappen wel wat minder worden. We zijn nu net drie dagen bezig (ik loop wat achter), maar hier zal het op een gegeven moment wel wat het zelfde worden. Dus dan wordt elke dag schrijven ook een beetje saai, maar voor aankomend weekend staat al weer een bootfeest op de planning dus in de weekenden genoeg over te schrijven denk ik.

1. Annelies:
    6 december 2017
    Lieve Veerle, prachtige verhalen en zo trots dat jullie de Kilimanjaro hebben bedwongen...WOW!
    Kijk weer uit naar het vervolg. Saai zal het zeker niet worden, lijkt me, met jullie volgende uitdaging. Heel veel succes met het coschap, zal zeker omschakelen zijn.
    AnneLiefs
  2. Marianne Gillis:
    6 december 2017
    Heerlijk om te lezen dat jullie ook weer even een dagje kunnen relaxen. Succes met de volgende stap. Dikke kus voor jullie allebei.
  3. Suvana:
    6 december 2017
    Ik blijf gewoon uitkijken naar je verhalen. Ook in je co-schappen ga je vast weer een heleboel meemaken. Het is daar zoooo anders. Knuffels✨🤗✨