Dag 17 en 18 Moshi - Mwanza

1 december 2017 - Mwanza, Tanzania

Dag 17: Moshi – Mwanza

Weer heerlijk vroeg op voor de bus! Het verbaast ons nog steeds dat de bussen tot nu toe nog steeds echt precies op de goede tijd vertrekken, om 06:01 vertrokken we. Het zou een busreis van 10 uur (12uur hebben we ook gehoord, dus ben benieuwd) zijn, dus we zitten hier nog wel even. Gisteren hebben we dan ook goed inkopen gedaan voor eten. Het is namelijk heel verschillend hoe vaak een bus stopt om te plassen en om te eten. Wel gaan ze vaak langs plekken waar dan mensen met manden op hun hoofd langs de bus komen. Alleen dat is alleen frisdrank en koekje, dus niet echt wat wij graag voor lunch en ontbijt hebben. (We waren blij met ons eten, want naast drie keer een plaspauze hadden we een etenstop en wil iedereen zo snel mogelijk de bus uit omdat er maar heel kort de tijd is om te eten)

We hadden lekker yogurt als ontbijt en advocado en chips en brood met pindakaas als lunch. Hier komen we de dag wel mee rond. We hebben veel geslapen (met name Michelle haha) en verder wat gelezen en geschreven. Het schoot alleen echt niet op. We hebben namelijk een soort google maps op onze telefoon en na een uur of 8 waren we pas halverwege… We gaan altijd er wel vanuit dat de busreis wat langer duurt dan ze zeggen, maar dit is wel heel langzaam..

Om 10 uur kwamen we dan uiteindelijk ook pas aan in Mwanza, pfoe we waren wel helemaal gaar na een busreis van 16uur! In het hostel zaten de coassistenten die voor ons in Sumvé hadden gezeten en Falco en Eefke (2 van onze cogroep) al op ons te wachten, we zouden namelijk gaan stappen! Dus snel een douche en hop weer door. Je raad het al wat  we dronken! Gin Tonic  <3 <3 We zijn ook nog op een soort privé party geweest, van de mede eigenaren van het restaurant waar we waren. We waren echt met veel coassistenten, in Sengerema(ligt ook in de buurt van Mwanza) zitten ook nog andere coassistenten uit Amsterdam en die waren er ook bij, gezellig!

Daarna naar een club, nou dat is ook wel een beleving. Je wordt natuurlijk als blanke mega aangestaard en niet alleen aangestaard. Ze willen ook allemaal met je praten en je wimpelt ze zeker ook niet zo maar af pfoee. Soms wordt je er wel echt gek van, helemaal als ze ook nog aan je kont gaan zitten, dan ben ik er helemaal klaar mee. Het scheelt wel dat we met een grote groep waren.

Maar het was een hele geslaagde avond, lala salama!

Dag 18: Mwanza

Vandaag hadden we lekker een rustige dag. ’s Ochtends ontbijt gehaald bij een bakkertje, dat is bijna vaste prik bij alle co-assistenten hier. Daarna zijn we nog op zoek geweest naar een bank die we niet konden vinden haha, maar wel leuk een deel van Mwanza gezien. Toen vonden we het wel weer genoeg activiteit voor vandaag en zijn we weer naar het restaurant geweest waar we gisteren waren. Daar spelletjes gedaan en daarna lekker aan het zwembad gelegen. Eens kijken of we in de weekenden toch een beetje een kleurtje kunnen krijgen.

Een van de andere coassistenten was jarig en daarom gingen we met een hele groep teriyaki eten. Ter plekke werd op een bakplaat vis en vlees bereid, het was echt lekker eten

1. Suvana:
    8 december 2017
    klinkt wel heel gezellig en best wel westers....teriyaki eten, clubs en bakkertjes?!
    alleen de bus....18 uur...
    knuffels, Suvana
  2. Marianne Gillis:
    9 december 2017
    Ja Suvana zat inderdaad hetzelfde te denken...alleen ben je hier geen uitzondering als blanke, met alle gevolgen van dien..geniet ze schat, straks waarschijnlijk harde realiteit weer van het ziekenhuis. Dikke kus,Marianne