Dag 87: Kigali - Ginsenyi

10 februari 2018 - Gisenyi, Rwanda

Vandaag weer vroeg op om de bus te pakken. Alleen gingen we wat slomer dan gedacht haha. Eerst moesten we wachten op het ontbijt en bij de bushalte moesten we ook even zoeken naar de goede bus waarbij het niet nog een heletijd duurde voordat hij vertrok maar uiteindelijk zaten we erin! We reden heel mooi daar de bergen alleen hadden Suus en ik niet de beste plek(een half geblindeerd raam) in de bus uitgekozen maar ach we konden tenminste zitten. De plek waar we naar toe gingen lag aan het meer en daar hadden we ook een hotel uitgekozen. Iets duurder dan normaal maar het was wel mooi en had een mooie ligging. We hadden nog even verder gekeken maar er was niet echt iets veel goedkopere dus ach we zijn op vakantie in onze vakantie haha. Daarna onze bikini aangetrokken en richting het strandje gegaan. Eerst sprongb Iet nog het water in bij het strandje waar een bruiloft gaande was haha. Toen zijn we maar een stukje verder gelopen en daar konden we wel het water in. Daarna gegeten en toen zijn we nog een stuk gaan lopen. Het was wel grappig, we Suus, Iet, Mitch en ik hadden allemaal onze kitenge rok aan. Daar leef ik ongeveer in, het zit echt heerlijk en de mensen hier vinden het fantastisch dat je aan hebt. Helemaal nu we het op de goede manier hebben leren knopen. Eerst wikkelde we hem twee keer om en dan de punten aan elkaar knopen, maar dit is niet de Afrikaanse manier dus hebben ze ons een keer tijdens een busreis de Afrikaanse manier geleerd. Daar moest ik eerst wel even aan wennen, want die zit veel minder stevig dan als je hem vast knoopt. Nu loop ik er altijd zo mee, naar hier in Rwanda krijgen we nog veel meer opmerkingen dan in Tanzania. We liepen op een gegeven moment over de markt en echt alle mannen en vrouwen maakte een opmerking. Dat we er Afrikaans uitzagen of dat we er mooi uitzagen.

1. Marianne Gillis:
    18 februari 2018
    Leuk en makkelijk die doeken. Ik hou er ook heel erg van. 😍
  2. Suvana:
    19 februari 2018
    Yeeeaaahhh je bent mooi!!!
    Natuurlijk✨🌈✨supermooie jonge vrouw met Afrikaanse rok. Kan niet beter... ben benieuwd naar de knooptexhniek want dat begrijp ik nog niet.
    Knuffels✨🤗✨