Weekend dag 60 en 61: Sumvé

13 januari 2018 - Sumve, Tanzania

Dag 2 en 3 van ons lange weekend, heerlijk! Weer verder aan ons verslag gewerkt, lekker gesport. We doen dus van die lessen op de computer. Dit vinden we stiekem veel leuker dan het hardlopen, maar je gaat wel helemaal stuk. Ook al is het buiten niet meer op z’n warmst(want we sporten alleen s avonds of  s ochtends) de watervalletjes lopen van je af. Maar ach zo hebben we wel het idee dat we goed bezig zijn geweest. Nadat we donderdag en vrijdag wijn hadden gedronken was onze voorraad wijn op, maar gelukkig hadden we nog Konyagi staan haha. Mmm dat smaakt ons wel goed moet ik zeggen, lekker met een limoentje, komkommer en tonic, zo komen we de avonden wel door(Nee we zijn nog niet in alcohollisten veranderd hoor haha).

Zondags is zoals altijd weer de grote markt in Sumvé met groente en stoffen dus we hadden plannen om daar stoffen te gaan halen. Alleen net toen we gingen werd het ineens super dreigend, de lucht werd heel donker en begon mega hard te waaien! Dus we zijn heel snel naar de markt gesneld, waar ze al aan het opruimen waren. Maar gelukkig hebben we nog wel genoeg groente en fruit kunnen bemachtigen. Je merkt hier heel goed wat het seizoen is van welke groente. Eerst waren er heel veel mango’s en nu liggen er mega veel watermeloenen. Ook is het het koolseizoen, ze hebben echt enorme witte kolen. We hebben het helaas niet helemaal droog gehouden, maarja een beetje regen kan geen kwaad, goed voor de shamba’s. Naast het groente en fruit zijn er ook weer goed geslaagd voor kitenge (stoffen). We raken er niet op uitgekeken er zijn echt zoveel mooie stoffen!! We hebben dezelfde stof gekocht, ik voor een jurkje en Mitch voor een broek. We hebben qua kitenge wel een beetje dezelfde smaak, maarja hoe kan dat ook als je 24/7 bij elkaar bent. We beginnen steeds meer op elkaar te lijken, na 6 maanden kunnen we niet meer zonder elkaar haha. We komen als een eeneiige tweeling thuis. Bij het uiteten kunnen we allebei nooit kiezen dus dan delen we maar twee dingen, samen flesje cola delen, zelfde stoffen, we beginnen ook tegelijkertijd dezelfde dingen te zeggen. Het moet niet gekker worden haha. Maar het is een goed teken, we zijn in ieder geval nog niet op elkaar uitgekeken. Ik ben blij dat we samen die avontuur aan zijn gegaan.

Zondag avond kwamen Eef en Falco aan om  bij ons in het ziekenhuis te dagen mee te kijken. Het is wel gezellig met z’n viertjes ennnnn…. Nu kunnen we kolonisten spelen. Oké toch een minpunt aan Michelle ontdekt, ze houdt niet zoveel van spelletjes als ik. Ik kan heel de dag, dagen achter elkaar spelletjes doen maar Mitch is daar niet zo van. Ze vindt het wel leuk een spelletje op z’n, maar liever een keer per week dan een keer per dag. Maarja je kunt niet alles hebben he haha. Maar nu heb ik even 3 dagen om mijn spelletjes behoefte flink op te halen met Falco en Eef.

1. Ann:
    29 januari 2018
    Als je weer thuis om een spelletjesmaatje verlegen zit kun je bij mij terecht Ik kan het ook dagen achter elkaar volhouden.
  2. Marianne Gillis:
    29 januari 2018
    Ikke niet, maar fijn dat het zo goed gaat tussen jullie.....heeeeeel belangrijk! Dikke zoen voor allebei
  3. Suvana:
    29 januari 2018
    Siamese tweeling... in ieder geval hebben jullie het fijn✨🎉✨
    Enne shamba's?
    Langzamerhand komen er meer inlandse woorden in je verhaal.,..