Weekend Mwanza dag 66 en 67

19 januari 2018 - Mwanza, Tanzania

Toen we wakker werden was het helaas niet zo’n mooi weer. Het was grijs en begon later ook nog heel erg te regenen. Maar Iet en ik hadden met kerst een plek gezien waar ze echt heel lekker ruikende kaneelbroodjes hadden liggen. Dus we hadden bedacht om daar te gaan ontbijten. Het was niet zo ver weg dus hop door de regen op weg. Na een koffie en een kaneelbroodje toch nog een pizza gedeeld. Oeps, maar het werd eigenlijk al lunch tijd en toen we de pizza roken en zagen konden we hem niet weerstaan. Na de pizza kwam er ineens een man die met ons wilde zingen. We dachten eerst mm oke, maar het was echt heel leuk. Hij op zijn gitaar en we hebben met ’n alle allerlei liedjes gezongen. Daarna zijn we naar de film gegaan. Of nja we wilde naar de film maar toen we daar aankwamen zeiden ze dat de film in het Swahili was. We kunnen best wat basic Swahili, maar verder houdt het wel op. Als we het woord niet weten dan plakken we er ook gewoon vaak een l achter het Engelse woord ervoor, zo is bijvoorbeeld file fileli haha. Toen zijn we maar de Lion King in bed gaan kijken met zn alle, wel met popcorn!

Vanavond is er een feestje en schijnbaar een mzungu (blanke) feestje. Nou dat was zo, ik heb al tijden niet zoveel mzungu bij elkaar gezien haha. Ik moest er gewoon bijna weer aan wennen. Het was een feestje ter afscheid van een Franse DJ die terug ging naar Frankrijk. Nou het was weer een geslaagd feestje. Er werd Afrikaanse muziek en meer de muziek die wij kennen door elkaar gedraaid. Het was leuk weer wat meer bekende muziek te horen, maar ik moet zeggen dat ik de Afrikaanse muziek wel steeds leuker begin te vinden! We beginnen als regelmatig ook de Afrikaanse muziek te draaien.

Op zondag wilde we eigenlijk vroeg terug, maar het weer was te mooi om midden op de dag in de dalla dalla te zitten dus zijn we toch maar iets later gegaan. Deze week gaan Eliza en Emmy met ons mee (twee Amsterdamse coassistenten die ook in Sengerema zitten). Toch maar weer een keer met de taxi gegaan om voor de laatste keer goed eten in te slaan zodat we de laatste weken niet meer veel hoeven mee te nemen. Uiteindelijk waren we toch op tijd in Sumvé om nog even naar de markt te kunnen. Daar nog groente en fruit in geslagen weer kitenge haha. Ik wilde graag nog een stuk om als rok te kunnen gebruiken. Het is gewoon een piece waar verder niets mee is gedaan en die kan je dan omslaan. Zo lopen alle Afrikaanse vrouwen er ook bij en het zit echt heel comfortabel.

1. Marianne Gillis:
    6 februari 2018
    Dat leest gezellig ...Afrikaanse gezelligheid!! Maar het lijkt ook op Nederlandse gezelligheid..kortom samenzijn, daar draait t om... .en gezellige dingen doen..alles wat ons maar verbind...gezellig toch?! Veel plezier en een dikke kus voor jullie
  2. Suvana:
    6 februari 2018
    Voor een kaneelbroodje op stap. Klinkt wel heel Hollands ! Wat leuk dat je de Afrikaanse muziek leuker gaat vinden! Lekker in de Afrikaanse flow. Ik heb je blog net voorgelezen aan Colette. Heel veel lieve groetjes van Colette en knuffels van mij✨🤗✨en ook nog knuffels van Colette
  3. Veerle:
    6 februari 2018
    Dankje wel voor al jullie leuke reacties:) Ik heb ook foto's toegevoegd, want ik moet toevoegen dat ik inderdaad heel erg achter liep met foto's uploaden 🙈