Dag 7 Langkawi

22 februari 2016 - Langkawi, Maleisië

Vandaag hebben we een rustig dagje gepland, omdat we s avonds de nachtbus hebben naar Taman Negara. Eerst lekker geslapen, rustig onze spullen gepakt en gaan ontbijten. Er zijn hier heel veel winkeltjes dus wilde we voordat we naar het strand gingen eerst nog even de winkeltjes langs, maar pfoe het is wel warm zeg. Dus gewapend met factor 50 gingen we op pad want we waren nog steeds een beetje rood. De zon is hier mega sterk waar onze blanke huid niet tegen opgewassen is. Maar ons doel is wel bereikt, dat was namelijk onze extreme kwijt raken. Nou dat is gelukt we zijn rood haha . Nadat we heel aantal winkeltjes hadden gezien zijn we naar het strand gegaan om af te koelen in de zee. Maar we hebben het meest van de tijd onder een parasol gelegen lekker met een boekje.

Rond half 3 zijn we terug gegaan naar ons hostel waar we onze backpacks nog hadden liggen, want we moesten om half 6 bij de plek zijn waar we ons ticket hadden geboekt. Bij het hostel hebben we zo lief mogelijk proberen te vragen of we mochten douchen want we waren helemaal bezweet. Gelukkig mocht het als we andere mensen niet in de weg liepen. Dus na een verkwikkende douche zijn we met onze backpacks op gaan lopen. Gelukkig was wonder boven wonder de zon even achter de wolken terwijl we op langkawi verder nog geen wolken hebben gehad. Hierdoor was de hitte ietsiepietse beter te hebben. Nadat we onze tas gedropt hadden zijn we wat gaan eten en hebben we nog twee hele leuke shirtjes gekocht :) Daarna was het tijd om te gaan, op naar de Taman Negara!

Eerst hadden we een taxibusje naar de boot, vervolgens de boot waar je nu helaas alleen binnen kon zitten en om 9 uur ging onze nachtbus naar thermeloh. Thermeloh is een plaatsje dichtbij het plaatsje ... waar de meeste mensen zitten voordat ze het gehbied Taman negara in gaan. Vanuit thermeloh konden we eej taxe nemen en daarna de boot. Dus we hadden nog een hele reis voor de boeg. Maar ook dit ging allemaal vrij soepel en voordat we het wisten zaten we in de nachtbus. We hadden al door dat ze hier de airco overal heel hard aan hebben staan dus we waren er op voorbereid met een lange broek en trui. Maar brrr het was nog steeds koud! Gelukkig waren het wel grote stoelen en er zat niemand achter ons dus we zaten vrij goed en konden lekker ver naar achter om te gaan slapen.