Dag 6 Langkawi

22 februari 2016 - Langkawi, Maleisië

Nou de smaak van het scooter rijden hadden wij wel te pakken! Vandaag wilde we naar het mooiste en na zeggen rustigste strand van het eiland. En we hadden besloten dit met de scooter te doen. Dus sochtends hebben we er eerst voor gezorgd dat we een boot ticket hadden voor de volgende dag. Job zou de volgende dag naar thailand gaan en wij weer naar het vaste land om naar de taman negara te gaan. Dus we zijn eerst overal rond gaan vragen wat de beste keuze was om naar de taman negra te gaan. Veel keuze hadden we niet dus dat was voor ons redelijk gemakkelijk. Job vond het lastiger om een goede keuze te maken over waar hij heen wilde, maar uiteindelijk zijn we er alle 3 uitgekomen en konden we tickets gaan boeken, voor het boeken van de tickets moesten we eerst even geld pinnen. Dus besloten we om de scooters eerst te gaan huren zodat we gemakkelijk onze pinpas konden gaan halen en zo door konden naar het pinautomaat. We hadden alleen een kleine op onthoud. We reden namelijk de weg op maar de bocht was iets scherper dan dat veerle bedacht, die reed, en we gingen boem onderruit met de scooter. Ik zat bij veerle achterrop dus we gingen samen ten onder;) nadat we allebij van de schrik bekomen waren, kwamen we er achter dat we behalve wat schaafwonden en bij veerle een verrekte boven arm en ik verrekte enkel er nog vrij goed vanaf gekomen waren! Gelukkig maar want we gaan bijna een trekking maken:) vooral veerle baalde heel erg van wat er gebeurd was omdat ze altijd heel erg voorzichtig rijdt en nog steeds doet, en toch nog gevallen is. Ik snap dat gevoel natuurlijk heel goed maar het kan de beste overkomen laten we maar zeggen! en we zijn er heel goed vanaf gekomen omdat we zo rustig reden! Nu horen we wel echt bij alle backpackers met onze 'thailand tatoeage' zoals ze het hier noemen.

Nadat onze wonden verzorgd waren konden we de tocht verder zetten, nog voorzichtiger rijdend in de bochten waren we eerst aangekomen op een plek waar een mooie waterval was en een7th well pool. Voordat we bij de 7th well pool aankwamen die boven op de waterval lag moesten we eerst 371 tredes oplopen. Pff dat was nog een hele klus! Maar het is ons gelukt en het was het zeker waard. We konden heerlijk afkoelen in het water. Wat onze schaafwonden niet erg fijn vonden maar dat moet je dan maar voor lief nemen om mooie foto's te maken en hele mooie uitzichten te zien. Pff zoo onwijs mooi! Ik moet mezelf echt soms even in mijn arm knijpen hoe bevoorrecht wij zijn dat we dit toch mee mogen maken heel heel gaaf. Na dat we gegeten hadden, uitgezwomen waren en uit gefotografeerd waren zijn we weer op onze scooters gestapt om door te gaan naar het mooiste strand. Daar wilde we heel graag de zonsondergang zien. Maar we mochten er maar tot 19 uur blijven dus dat zou dubieus worden. Toen we daar waren aangekomen was het nog snikheet en zijn we met onze wondjes toch het zee water ingegaan..... oeps.. dat prikt toch echt wel .. maar ach is alles weer ontsmet laten we maar zeggen haha. We dachten alleen dat het een rustiger strand was, dan dat het in werkelijkheid was. Na heerlijk een uurtje liggen, zwemmen en spelletjes doen. Konden we met z'n drieen mooie foto's gaan makem van de zonsondergang, ik blijf daar kippenvel van krijgen heel mooi! En job had een onderwater camera en eentje die hij vanaf zijn telefoon kon besturen dus we konden hele leuke mooie foto's maken.

De zonsondergang duurde langer dan we dachten dus we zijn pas laat weg gegaan. We hadden 2 mensen uit canada ontmoet die toevallig ook in ons hostel verbleven dus zijn we met z'n 5en terug gereden naar het hostel. Toen kwam nog even een spannend puntje want we moesten de scooters terug brengen maar door onze val waren er een paar krasjes op gekomen. Dus we hoopte echt dat ze niks zagen. Daarom hadden ze mij even achter gelaten omdat mijn verwondingen duidelijker waren dan die van veer. En het heeft gewerkt want we hoefde niks te betalen! Pff gelukkig. Hierna zijn we met z'n 5en lekker gaan eten, biertjes drinken en kaartspelletjes gaan spelen. Het is ook de laatste avond samen met job omdat hij morgen heel vroeg naar thailand vertrekt. Omdat wij morgen de nachtbus naar de taman negra nemen hadden wij nog een dagje langer op dit heerlijke maar hete eiland. Snachts rond 1.30 uur zijn we moe maar voldaan gaan slapen.