Dag 5 George Town -Langkawi

19 februari 2016

Dat was een kort nachtje slaap moesten we weer vroeg op want we hadden half 9 de boot en moesten al om 8 uur bij de Ferry staan. Gister avond had de man van ons hostel belooft om ons naar de ferry te brengen en s ochtends stond er om kwart voor 8 een taxi klaar! Het was echt een lieve man van het hostel, bij de comments op internet stonden leuke en minder leuke verhalen over hem. Je vond de man leuk of niet, maar wij hoorde bij de leuke. Het was echt een geweldige man, gister ochtend stond hij met zijn mondharmonica klaar toen wij kwamen ontbijten. Hij had namelijk de avond van te voren gezegd dat hij ook mondharmonica kon spelen en dat wilde wij natuurlijk wel horen. En gister avond betrok hij ons ook bij het chinees nieuwjaar. Dus wij mochten hem wel, maar het was een aparte.

Het was maar een kort ritje naar de ferry en het verliep verder allemaal heel soepel. Toen we op de boot stapte hadden we al gezien dat je ook buiten kon staan en dat wilde wij natuurlijk. Helemaal om dat er binnen airco was en die zetten ze hier overal toch koud, brrr. Al snel na het vertrek van de boot konden we het dek op, waar het een lekker temperatuurtje was. Boot, zon, wind heerlijk. Het was een 2 a 3 uur durende boottocht en hoe verder we kwamen hoe meer golven en werden we flink nat gespetterd, maar dat was eigenlijk best lekker.

Aangekomen op langkawi moesten we een taxi nemen naar ons hostel want dat was nog een eindje. Het was een aparte kamer er stonden 3 stapelbedden in een enorme ruimte en er was een ruit tussen de bar en onze kamer, wat wel apart was. Maar ach het was niet heel duur en slapen kunnen we overal.
Na dat we ons geïnstalleerd hadden zijn we met zn drieën naar het strand gelopen, want vooral Nienke was echt kapot. Eigenlijk hadden we direct naar het strand willen gaan maar eerst naar george town kwam beter uit, dus echt bijgekomen zijn we nog niet echt. Pfoeeee het is echt enorm warm zeg, overdag iets van 36 graden en s avonds is het vaak nog 30 graden. Dus we liepen enorm te zweten tijdens de wandeling van 15 min naar het strand. Maar de zee was heerlijk! Even een beetje bij komen maar wel onder een parasolletje want Nienke was gisteren al verbrand dus vandaag maar factor 50 en in de schaduw. De rest van de middag hebben we in de zee gelegen en gelezen. Aan het einde van de middag hebben Nienke en ik nog even langs wat winkeltjes gelopenen Job op het strand gelaten haha. Wel heerlijk met je zusje reizen die ook van shoppen houdt. Daarna zijn we terug te gaan naar het hostel en daar op ons gemakje om te douchen en om te kleden voor het avondeten. En waar we gingen eten hadden ze een bananenmilkshake! Hier had Nienke al de heletijd zin in maar dat waren we nog niet echt tegengekomen. Wat raar was want dat hadden ze in Azië overal! Wel hebben we hier de lemon o tea uitgevonden. Job zei dat dat erg lekker was en dat is zo, ze gooien bij warme thee ijsklontjes en limoen en dan heb je lemon o tea. Het is eerst nog warm, maar na een paar minuten wordt het icetea mjammie heerlijk dorstlessend. Na het eten en nog een kaart spelletje zijn Nienke en ik terug gegaan naar het hostel want we waren super moe. In het hostel zijn we lekker gaan slapen.