Dag 4 George Town

18 februari 2016 - George Town, Maleisië

Pff het opstaan was toch wel even een dingetje merkte ik. Zo fit waren we gister avond en zo duf de volgende morgen. We hadden gelukkig niet super vroeg de wekker staan 9 uur geloof ik. We hadden besloten om samen met de Nederlandse jomgen job een scooter te gaan huren en rond het eiland te gaan rijden. Ik (nienke) had nog nooit op een scooter gereden maar veerle gelukkig wel met haar reis door azie. Dus veerle en ik hadden samen 1 scooter waar we om de beurt op zouden rijden en job had een eigen scooter. Ik heb veerle wel de staduit laten rijden. Wat een chaos niet normaal! overal bussen, auto's en scooters die heel hard rijden. Al vonden we wel het verkeer nog relatief goed geregeld hier in maleisie. Maar dat neemt absoluut niet weg dat het echt een veel grotere drukte is dan in nederland. Ook een rotonde rond das pas raar, we moeten namelijk links rijden en dat gaat dan zo volledig tegen je natuur in dat ik er over moest blijven nadenken. Toen we op een iets rustiger stuk kwamen, heb ik het roer overgenomen van veerle en heb ik een poging gewaagd op de scooter. Dit ging wonderbaarlijk goed en ik vond het ook echt heel erg leuk om te doen.

We kwamen eerst bij een soort specie garden waar we ook in de lonly planet over gelezen hadden, maar toen we daar aankwamen voelde we er toch vrij weinig voor om daar een tour met koptelefoon te gaan volgen. Dus zijn we toen maar door gegaan naar het national park. Daar kon je 2 uur lopen naar the turtle beach. Dus wij een fles water gekocht en vol goede moed aan de wandeling begonnen. De wandeling zelf was echt heel heel warm en we waren al snel alle volledig bezweet en oververhit. Maar dit mocht de pret niet drukken en we hebben een hele mooie wandeling gemaakt door de jungle! Met overal bomen die ik niet herkende echt heel mooi. Toen we na de warme maar mooie toch aan kwamen op het strand waren we dan ook heel blij dat we even lekker in de shaduw konden uitrusten. Helaas ging het wel na ongeveer 30 minuten regenen. Zo'n tropische regenbui die vaak echt niet lang duurt. En zijn we even gaan schuilen waar we 2 franse meisjes hadden ontmoet, tijdens de regenbui hebben we met z'n 5en gekaart. Wat het regenen een stuk minder erg maakt. We hebben ze kaboe geleerd, een israelisch spelletje wat Veerle op haar reis heeft geleerd, wat bij iedereen in de smaak valt!

Toen het weer droog is zijn we met z'n 5en weer terug gelopen en gelijk ook terug gegaan met de scooter naar het hostel. Want we waren inmiddels echt wel toe aan een douche en schone kleren!

Toem we weer fris en fruitig waren zijn we opzoek gegaan naar een andere etens corner met z'n vijven. De twee Franse meisjes zaten namelijk ook in ons hostel dus dat was gezellig. George town staat zo bekend om zijn food corners dus we moeten het er ook maar van nemen, ik had beloofd de weg te wijzen wat niet helemaal soepel ging. De corner die ik had uitgezocht bestond niet meer. Dus toen toch maar het navigatie roerovergegeven aan job die ons naar een islamitische food corner alleen was deze niet zo'n groot succes! We dachten we bestellen een lokal dish iets met vis en noodles. Dit moest je gegeten hebben als je in penang was. Nou we kregen het eten en mijn neus had het heel zwaar, het rook echt niet lekker en dat was nog zachtjes uitgedrukt en het zag er ook nig een uit als en bruine drap met noedels erin. De smaak was iets beter maar we kondem het echt niet aan om het op te eten. Gelukkig hadden we besloten te delen waardoor het minder was wat me moesten eten. Maar alsnog hebben we het niet opgekregen. Toen zijn we maar door gegaan naar de foodcorner van de dag ervoor. Waar we kipsate gegeten hebben met als toetje heerlijk fruit met een raar zoet/zout goedje erbij. Dat had een hele speciale smaak, was leuk om geprobeerd te hebben.

Toen we genoeg gegeten hadden, biertje hadden gedronken en veel spelletjes gespeeld hadden wilde we eigenlijk gaan slapen want we moesten vroeg op, maar toen kwam het einde van het chinees nieuwjaarop ons pad en dat ritueel wilde we niet missen, er werd echt een1000000 knaller afgestoken niet te zuinig. Wat een knallen maar gaaf! Denk wel dat we nog dover zijn geworden. We moesten ook een soort wierrook in de lucht houden voor al omze goede wensen wij hadden er 2, de eigennaar van het hostel had er wel twintig en hield ze heel fanatiek omhoog. Op het einde werd er met goude papiertjes een stapel gebouw wat als symbool stond voor geld en voorspelde geluk,deze stapel werd op het einde aan gestoken. Echtgeweldig om dit allemaal mee te maken en toch nog een klein beetje van chinees nieuwjaar te zien.

1. Suvana:
    18 februari 2016
    Wat leuk dat jullie overal spelletjes aan het spelen zijn! En ook heel bijzonder om het Chinese nieuw jaar mee te maken....
    Fijn om met jullie mee te reizen. Dank je wel lieve schatten✨✨
  2. Ad en Loes:
    18 februari 2016
    WIj zitten in de zon te genieten van jullie verhalen. Heerlijk om dat allemaal mee te maken. Vooral met de scooter een hele belevenis! Nu kunnen wij opscheppen bij de familie Zo van: onze kleinkinderen: die verkennen de wereld! De hartelijke groeten van ons beiden
  3. Marianne Gillis:
    18 februari 2016
    Och meiden wat heerlijk al die bijzondere avontuurtjes! En natuurlijk de gezelligheid. Echt leuk en geruststellend om te lezen. Ga door met genieten samen, ook van papa. Hij moet iedere avond ergens heen, maar eerste vraag is steeds naar jullie! Dikke kus van ons P en M