Dag 3 Kuala Lumpur - Penang

16 februari 2016 - George Town, Maleisië

Toen we gisteren aankwamen had ik het snik heet, maar s nachts was het gewoon koud! Toen ik wakker zag ik waarom.. ik lag namelijk recht onder de airco boven in het stapelbed, dat verklaarde een hoop. Het is wel even wennen om op een dorm te slapen, dat heb ik de vorige reis bijna niet gedaan. We kwamen nu ook rond 12 uur aan wat nog onhandiger was omdat iedereen natuurlijk lag te slapen.

Gisteren hadden we one route een beetje uitgestippeld, maar toen we s ochtends nog even naar het weer keken op het eiland waar we naar toe wilde zijn we toch maar van ons plan eraf gestapt. We zagen namelijk alleen maar regen en onweer, wat toch niet echt ons beeld is van een tropisch eiland. We wisten wel dat het nog moesson was aan de oost zijde van Maleisië, maar niet dat dit eiland ook nog zo regenachtig was. Dus hebben we onze plannen omgegooid en wilde we naar langwaki. Dat is een eiland aan de westkust in het noorden van Maleisië. In ons hostel kon je geen tickets kopen, we moesten naar het treinstation dus zo gezegd zo gedaan. Onze backpacks gepakt en hop naar het treinstation. Nou daar was het ook nog even zoeken en heeft er weer een verandering van onze plannn plaats gevonden. We zijn eerst langs een informatiebalie gegaan die ons naar de plek had gewezen waar we trein tickets konden kopen om naar langtang te gaan. Dus we wilde de tickets kopen, bleek de treim pas om 00:30 te vertrekken en we zagen het niet zitten om zo lang te wachten. Maar we konden ook eerst naar penang, dat is een eiland voor langwaki maar die trein zat vol en de eerste mogelijkheid was pas om 16:00. Ook een beetje laat.. maar in de lonley planet hadden we gelezen dat je ook met de bus kon en ja hoor na een beetje zoeken hadden we een busticket voor half 12 met de bus.

Wat een luxe bus! Met een tvscherm, brood en water konden we aan de reis beginnen die gelukkig maar 5 uur was. Nou veel films hebben we niet gekeken, want zoals gewoonlijk zaten we al snel weer met onze oogjes dicht. Wel eerst nog lekker naar buiten gekeken. Het is nu al te zien dat het contrast hier volgens mij erg groot is. Je ziet hoge gebouwen, maar dan verop weer krakkemikkige huisjes, en tussen alle gebouwen door zie je palmbomen en veel groen.
Tussen penang en het vaste land was een brug dus we hoefde niet meer over te stappen op een boot, dus dat was we gemakkelijk. Op de brug begon het wel heel hard te regenen dus hopelijk is dat geen voorbode voor de rest van de dagen, maar eenmaal aankomen op penang was het gelukkig droog :) Tja toen was het nog zoeken naar een manier om op de plek te komen waar we wezen moesten. Maar toen we waren uitgestapt werdem we al door iemand aangesproken die ook in de bus zat en hij bleek toevallig Nederlands te zijn dus dat was wel makkelijk! Hij had al een hostel geboekt en wist welke bus we moesten hebben dus dat was heel fijn:) Het hostel wat hij geboekt had, hadden we ook al in de lonely planet gezien, dus zijn we meegegaan hopend dat er nog plek vrij was.
Nou en hoe toevallig, het hostel lag in de straat love lane en dat op valentijn! In de straat heette heel veel met love zoals love mansion.
Het hostel was schoon en hele fijn kamers, het waren een soort langwerpige kubussen met je eigen lamp en stopcontact erin ideaal en niet zo duur ook dus hebben we snel voor een nacht geboekt.

Het was onderhand al weer etenstijd dus zijn we samen met job(de Nederlandse jongen) gaan eten. Eerst nog even daar George Town gelopen, want dat is het toppunt van dit eiland. Hetnis unesco erfgoed, maar dit vonden we wel een klein beetje tegen vallen. Het is een leuk stadje, maar die heb je wel meer in azie. Het is wel een gezellig stadje waar je veel kan doen en er hangen nog veel lampionnen ivm met chinees nieuwjaar. Voor het avondeten zijn wenaar een foodcorner gegaan, in de lonely planet stond namelijk dat een foodcorner in penang iets is als het louvre in Parijs, je moet er geweest zijn.
Zo'n foodcorner is wel heel leuk! Het is een plein met muziek en epaan de rand van het plein allemaal eetstandjes waar je eten kan halen. Penang staat bekend om het lekkere en gevarieerde eten(uit verschillende landen) en dat was wel te zien. Je had er echt vanalles er werd ons zelfs al pizza en Mexicaans eten aangeboden maar dat hebben we tich nog maar even laten staan. We zijn begonnen met dumplings, heel lekker en daarna rijst gerecht. Na het eten zijn we naar eem reggaebar gegaan waar we hebben gekaart en sapjes hebben gedronken, heerlijk! Al die sapjes heb ik toch wel een beetje gemist in Nederland, ik heb dan wel mijn eigen sap machine, maar het fruit is hier toch wel wat lekkerder!
Echt last van een jetlag hebben we niet, maar je merkt toch wel dat je ritme is veranderd. Rond 12 uur was ik namelijk nog steeds niet heel moe, maar we zijn wel maar naar het hostel gegaan zodat we morgen een beetje fit zijn.
Maar direct gaan slapen in het hostel is niet gelukt. We hebben met de eigenaar van het hostel gezongen geweldig! De man is bijna niet te verstaand, maar dan zei hij do you know.. en dan begon hij een lied van die gene te zingen. We hebben nog een tijd meegezongen maar daarna toch echt naar bed.

1. Suvana:
    16 februari 2016
    Yeahhhhh mooi avontuur en oeeehhhhh wat zijn jullie stoer! Have fun ✨
  2. Marianne Gillis:
    17 februari 2016
    Ja Suvana..helemaal mee eens...stoere meiden op avontuur! Leuk hoor in de lovelane op Valentijnsdag. En flexibel genoeg om te switchen van plan als het nodig is....super . Carpe diem schatjes en veel plezier xxxx Marianne