Dag 2 Dubai

15 februari 2016 - Dubai, Verenigde Arabische Emiraten

Wauw dubai is groot! Gelukkig hadden we genoeg tijd om over te stappen. We dachten laten we maar eerst de gate opzoeken voordat we wat anders gaan doen. Bleek dat je met de tram of underground naar je gate moest gaan, dat vond ik echt raar. Het is meer stad dan een vliegveld, er staat namelijk een super grote waterval op het vliegveld. Hij staat achter de liften zodat niemand er iets van kan zien, tenzij als je met de lift of roltrap moest.. Ik denk dat ze teveel ruimte hadden en dachten ach laten we daar een waterval plaatsen. Kortom dubai airport is groot! We gaan zo beginnen aan ons 2e deel van de reis op naar kuala lumpur. Deze vlucht zaten we een stuk ruimer omdat er maar relatief weinig mensen in het vliegtuig zitten. Dus we hebben 3 stoelen voor z'n tweetjes. Ideaal lekker asociaal zitten, slapen en lelijke selfies maken (de gezichtscreme van 400 euro die we op schiphol stiekem op ons gezicht hebben gesmeerd werkt echt niet meer.. )

Bij elke vlucht krijgen we steeds een warm doekje om je handen of gezicht mee af te doen, best lekker. Want ondanks dat je echt helemaal niks uitvreet voel je, je toch vies. Deze vlucht zijn we meer wakker geweest, maar onder het kijken van 1 van de 500 films waar we uit kunnen kiezen val ik echt om de 5 minuten in slaap. Veerle heeft dat deze vlucht iets minder en is het haar geloof ik gelukt een film helemaal te kijken zonder in slaap te vallen. Heel knap haha.

Omdat we onze tijd niet alleen maar willen besteden aan slapen en films kijken zijn we ook maar is onze route gaan uitstippelen. Na veel lezen en kijken zijn we nu al tot de conclussie gekomen dat 18 dagen te kort is haha knap he , dat we zonder in het land geweest te zijn dat al bedacht hebben. Er zijn zoveel dingen die we willen zien en doen dat we echt keuzes moeten maken. Maar ik denk dat we er nu redelijk uitgekomen zijn hoe we het globaal willen gaan doen, lekker optijd ;)
Ik krijg er nu nog meer zin in en kijk uit naar morgen dat we het land in het licht kunnen gaan bewonderen! Het voeld heel raar om niet in dezelfde tijdzone te blijven elke keer als ik op de klok kijk snap ik er helemaal niks meer van. Gelukkig kan ik altijd slapen en zal ik dit ook zeker heerlijk gaan doen als we aankomen. Nu eerst nog een treinrit naar het hostel:)

Eerst wachten op onze koffers... en wachten, gelukkig gaf dit ons de tijd om even goed uit te zoeken hoe we naar ons hostel moesten lopen en om de kaart te douwnloaden, eenmaal met onze oude vertrouwde backpack op onze rug zijn we opzoek gegaan naar de trein om naar het sentral station in kuala lumpur te reizen. Wij dachten dat dit een uur zou duren maar dit bleek maar 28 minuten te zijn dikke vette meevaller, want ik begon aardig moe te worden en had heel veel zin om te slapen. Veerle was al aardig over haar vermoeidheid heen, maar een bed is altijd welkom natuurlijk. Als we naar buiten keken in de trein leek het net of we gewoon in nederland waren, behalve dan dat er voor hoge gebouwen palmbomen staan. We waren ook nog niet buiten geweest dus hoe warm het precies wisten we nog niet. Maar dat het warm is, is duidelijk want dat voel je binnen al.

In kuala lumpur kwamen we op een mega trein/bus station , winkelcentrum zo groot dat we moeite hadden om naar buiten te gaan. Gelukkig hadden we op een gegeven moment de uitgang gevonden en hoefde we nog maar 5 minuten te lopen naar het hostel, wat maar goed was ook want het was super warm en benauwd. Het had ook net geregend dus de lucht was erg drukkend. Maar dat mag de pret niet drukken we zijn eindelijk in maleisie!

Het hostel was klein en niet erg schoon maar daar hadden we ons op voorbereid ze hadden een douche wat erg prettig was en een schoonbed. Dus na een snelle douche zijn we snel ons bed ingedoken.

1. ANN:
    Hoi meiden,

Leuk om al de 1e verhalen te lezen. Nienke eerst maar goed uitrusten hoor dat de vermoedheid je niet de hele reis blijft achtervolgen. Dat zou jammer zijn. Ik kijk uit naar de volgende verhalen.
    geniet!!!
  2. Marianne Gillis:
    15 februari 2016
    Ziezo, jullie zijn goed overgekomen en weer in een heel andere wereld terecht gekomen. Zo te lezen voelt het backpacken wel goed en vertrouwd, dus op naarhet avontuur en geniet schatten, dan genieten wij gewoon met jullie mee. Heel veel liefs van ons xxxx Marianne
  3. Ad en Loes:
    15 februari 2016
    Hallo Veerle en Nienke. Jullie mails gelezen .geweldig.wij genieten met jullie mee. Veel liefs,,opa Oma.
  4. Suvana:
    16 februari 2016
    Yeahhhh Maleisië !
    Hoeveel tijdsverschil is er eigenlijk?
    Heel veel plezier
    Kijk alweer uit naar volgende verhalen ✨✨